Ja fa diversos mesos que hem estat a l'espera de notícies sobre un iPhone Plegable, ja que els competidors més propers d'Apple han llançat dispositius d'aquestes característiques. Certament no havíem rebut notícies importants sobre aquest dispositiu fins avui, en què Apple per fi sembla haver fet un pas cap a aquest mercat
Apple ha registrat una nova patent que podria acostar-nos més a l'iPhone Plegable. Es tracta d'un tipus de pantalla envolvent que pot servir per a telèfons mòbils o tauleta, que permetria als usuaris diversos punts de contacte per realitzar diferents accions. Això és el que sabem.
L'iPhone Plegable podria ja ser una realitat
La web de CNBC ha informat que Apple va obtenir una patent el 14 de febrer. Aquesta nova patent descriu una nova tecnologia que permetria a tots els usuaris tocar diverses parts d'un dispositiu, cosa que simplement se l'anomena 'pantalla envolvent'.
Per exemple, un usuari podria tocar el costat d'un dispositiu per controlar la càmera, segons la patent. Apple descriu això com un "botó d'obturador virtual". Un usuari també podria lliscar el seu dit cap amunt i cap avall pel costat del dispositiu per controlar el volum.
A diferència d'altres competidors com Samsung i recentment OPPO amb el seu Find N2 Flip, Apple s'ha mantingut al marge dels dispositius plegable, però ja són diversos els analistes i reporters els que han esmentat que un dispositiu d'aquestes característiques sí que està en ment d'Apple.

Apple planeja un dispositiu plegable, però no se sap si serà un iPad o un iPhone
Els analistes d'UBS van dir en una nota publicada dimarts que la patent "podria indicar que un dispositiu plegable és una possibilitat, però no aquest any". Els analistes van dir que un telèfon intel·ligent plegable "podria ser una oportunitat incremental per als models d'iPhone de futures generacions".
De fet, diversos experts en economia i tecnologia han esmentat que el llançament d'un dispositiu plegable podria fer que Apple domini el mercat a principis/mitjans d'any, després que el 'hype' de la presentació de final d'any s'ha acabat.
Tot i així, els telèfons plegables són només una petita porció del mercat general i representen només l'1,1% dels enviaments totals de telèfons intel·ligents el 2022, segons IDC.
Però, si llegeixes amb atenció la notícia de la CNBC, la nova patent també esmenta sobre un dispositiu plegable en forma de tauleta. Això pot coincidir amb el que et vam informar a iPadizate fa unes setmanes: Ming Chi Kuo ha esmentat que el nou dispositiu plegable d'Apple seria un iPad.
En aquest moment no té sentit que Apple faci un iPhone plegable. Creiem que evitaran aquesta tendència i probablement submergiran un dit del peu a l'aigua amb un iPad plegable.
Sigui el que sigui, Apple comença a mesurar el terreny dels plegables, i esperem que aviat hi hagi més notícies.