Apple sempre està buscant les maneres d'innovar els seus propis negocis aprofitant el gran potencial que té pel que fa a poder monetari i processament tecnològic. Un nou informe del mitjà The Information indica que els de Cupertino consideren expandir els seus serveis oferint-ne un d'especial per als desenvolupadors com són els serveis al núvol, cosa que Amazon i altres empreses fan des de fa diversos anys per a empreses en general. El projecte denominat ACDC (Apple Chips in Data Centers) aprofitaria l'èxit que Apple ha tingut en el desenvolupament i poder dels seus xips.
Apple vol ficar-se en un terreny dominat per Amazon, els serveis al núvol
La idea principal és que Apple tingués servidors llogats però que funcionin amb els seus propis xips. Ja estan sent utilitzats en els seus propis centres de dades i funcionen per alimentar Apple Intelligence i serveis derivats d'IA. És una cosa que s'està coent des de molts anys enrere i la missió és ser un competidor que sigui vist com una "alternativa més barata".
En termes de rendiment volen ser els millors i apostaran pel rendiment en un inici. Els seus xips han demostrat estar a l'altura i és per això que podran equilibrar la balança, ja va quedar demostrat que la IA pot rendir al màxim utilitzant els xips d'Apple Silicon. En aquest cas s'utilitzen models d'IA que ja han estat entrenats anteriorment. D'altra banda, els xips ja van ser aplicats als centres de dades i una mostra d'això és el servei de Private Cloud Compute, el còmput privat del núvol d'Apple per on passen les sol·licituds als servidors d'Apple Intelligence. Alguns altres serveis que s'han beneficiat d'un ús similar són Fotos i Apple Music, en termes de cerca solen ser ràpids i precisos.

Això és el que ofereix Amazon Web Services
La mirada actual és als desenvolupadors sense tenir un equip intermedi que funcioni com a vendes empresarials, tot seria gestionat per l'equip que actualment es coneix com a Relacions amb Desenvolupadors. Tot i que no tot sol ser tan positiu ja que l'informe assenyala que una de les peces clau i principal defensor de la idea, Michael Abbott, un executiu d'Apple, ja no forma part de la companyia. Des del 2024 no es té informació nova al respecte.
Apple beneficiaria els desenvolupadors amb aquesta idea per als seus projectes
Així com fa semblar que Apple s'aprofita indegudament dels desenvolupadors, per als ulls de la Unió Europea i recentment del Departament de Justícia dels Estats Units, aquesta idea podria ser una nova era dins d'Apple per a ells respecte a no dependre de proveïdors externs de GPU al núvol. Segurament tindrà algun cost, però inferior, que representi un benefici a llarg termini. A més, s'obre el panorama de serveis per enèsima vegada en què Apple podria tenir una nova font d'ingressos.
El projecte ACDC és un de tants intents d'Apple per intentar ser una tecnològica diferent. No oblidem que Apple en els seus inicis era una marca d'ordinadors i avui dia ja funciona i actua com a diferents serveis de streaming. S'aconseguirà crear aquest pla i formalitzar-lo per als anys vinents? Serà una sorpresa completament.