Després del naixement de ChatGPT hem estat testimonis d'una gran revolució en el camp de la intel·ligència artificial. Digueu-li boom o digueu-li auge, la IA torna a estar de moda. Tant és així, que des d'Apple han decidit posar-se a treballar a preu fet per seguir l'estela dels seus competidors en aquest sector.

L'última notícia procedent de The Information (via 9to5mac) indica que Apple ja s'ha posat mans a l'obra per desenvolupar tecnologia d'intel·ligència artificial a Siri. Pel que sembla, la firma dirigida per Tim Cook està gastant milions i milions de dòlars al dia per implementar la IA en el seu assistent virtual.

Siri tindrà una IA conversacional i una integració amb Dreceres molt més profunda

Apple implementarà totes les novetats d'intel·ligència artificial a Siri a partir d'iOS 18. L'arquitectura interna de l'assistent virtual de l'iPhone no està ben estructurada i això ha ocasionat molts problemes de desenvolupament. Un exempleat de l'equip d'enginyeria de programari d'Apple argumentava que l'estructura base de Siri estava construïda amb fonaments sobre fonaments. Per tant, l'arribada de la intel·ligència artificial no serà imminent.

Segons indiquen experts familiaritzats amb el tema, Siri comptarà amb una integració encara més profunda amb l'aplicació Dreceres. A més, s'especula amb la possibilitat que els usuaris d'iOS 18 podran mantenir converses molt més dinàmiques amb Siri gràcies a la IA.

"L'equip de Siri planeja incorporar models de llenguatge per permetre als usuaris de l'assistent de veu automatitzar tasques complexes de maneres en què actualment no poden."

D'aquesta manera amb iOS 18 serà possible executar accions automatitzades que a dia d'avui ens resulten impossibles com "convertir les últimes cinc fotografies en un GIF" amb una simple ordre de veu.

L'aplicació Dreceres de l'iPhone i de l'iPad ofereix la possibilitat de crear múltiples accions automàtiques del sistema operatiu com obrir un lloc web de Safari i/o una aplicació a través de Siri. Però, per descomptat, aquest sistema té les seves limitacions.

Apple té un equip especial desenvolupant funcions d'IA a Siri

La intel·ligència artificial trigarà un any més a arribar a Siri

La informació procedent d'aquesta notícia detalla com Apple ha creat un equip d'IA de 16 persones liderat per Johnny Giannandrea (exempleat de Google) denominat "Models fundacionals" per crear una Siri més "conversadora". Tot sembla indicar que aquest equip d'IA està malbaratant milions de dòlars al dia en computació d'intel·ligència artificial.

També hi ha altres equips que estan treballant en la IA que s'implementarà en l'assistent virtual de l'iPhone, de l'iPad i del Mac, entre altres productes. Hi ha un equip d'Intel·ligència Visual que està desenvolupant un programari que genera escenes en 3D i un altre equip de recerca a llarg termini sobre models de llenguatge d'IA.

No hi ha dubte que la intel·ligència artificial aquesta vegada ha tornat per quedar-se. Si bé és cert que tantes novetats sobre IA poden resultar aclaparadores, en realitat aquesta tecnologia ens farà una vida molt més còmoda per la qual cosa cal abraçar-la. Què opines sobre aquesta notícia?