Els de Cupertino acaben de anunciar els canvis respecte a l'App Store a la Unió Europea, aquests canvis que permetran descarregar i instal·lar apps fora de l'App Store. Funcionarà com una app d'iOS en la qual es trobaran botigues d'apps autoritzades i en les quals es podran instal·lar apps en iPhone i iPad. Qualsevol desenvolupador tindrà accés i podrà crear un mercat d'apps complint amb els criteris d'Apple.
Les botigues d'apps de tercers a Apple ja són una realitat
Aquests canvis inclouen més de 600 noves API, anàlisis d'apps ampliades, funcions per a motors de cerca alternatius i les opcions per al processament de pagaments. Se sabia que Apple havia de complir amb aquestes obligacions gràcies a la Llei de Mercats Digitals. Els de Cupertino plantegen que continuaran oferint la millor i més segura experiència als usuaris que resideixen a la UE.
Com a nota important al processament de pagaments, Apple indica que està introduint proteccions per reduir els riscos. Sona com a una queixa recalcant que persisteixen molts riscos a causa del programari maliciós, frau, estafes i contingut il·lícit que pugui amenaçar la privacitat i seguretat dels usuaris.

L'App Store de l'iPhone canviarà a la UE a partir del 6 de març
Si ets un desenvolupador interessat a ser part d'una nova etapa a l'App Store i les botigues alternatives d'apps, ja pots veure els canvis implementats en aquesta pàgina de suport. La beta d'iOS 17.4 ja llançada per Apple ho va fer oficial, el març de 2024 estarà disponible de manera final.
Com funcionarà el nou mercat d'apps a Apple?
Ara els desenvolupadors podran triar si volen enviar la seva app a Apple i triar l'App Store o un altre mercat alternatiu. Les apps de tercers ara passaran per un procés de certificació en què s'inclouen controls de seguretat. Els de Cupertino no cobrarà cap comissió per les apps instal·lades a les botigues de tercers ni tindrà comissions pels pagaments alternatius.
L'única tarifa que entrarà en vigor serà per la instal·lació del compte en el sistema que costarà 0,50 euros. El primer milió d'apps és gratuït per a tots els desenvolupadors, passada aquesta quantitat es pagarà la tarifa.

L'App Store oferirà vies de pagament alternatives
Pel costat amable d'Apple, ara els desenvolupadors pagaran una comissió menor per ser presents a l'App Store. Del 30 al 17 per cent i en qüestió de les subscripcions passa del 15 al 10 per cent en subscripcions de més d'un any. La major part d'aplicacions qualificaran pel 10% segons Apple.
Quedarà en poder dels usuaris el fet d'instal·lar diverses apps del mercat nou d'apps. Seran els únics a donar el permís que el mercat d'apps instal·li al seu dispositiu qualsevol app en qüestió. A la Configuració, cada usuari podrà gestionar i/o revocar qualsevol permís concedit al mercat assenyalat anteriorment. Sorprèn que també podrà designar-se el mercat d'apps predeterminat, així com passa amb els navegadors predeterminats.
iOS 17.4 podria sortir els primers dies de març tenint en compte que Apple ha de complir la llei com a molt tard el 6 de març.