Zara s'ha situat al centre de la polèmica durant les últimes hores a conseqüència de la seva nova campanya publicitària de la col·lecció 'Atelier The Jacket', que es va llançar la setmana passada i estava formada per sis jaquetes de gamma alta. La campanya mostrava maniquins als quals els faltaven extremitats i estàtues embolicades amb bosses blanques. Les primeres publicacions al compte d'Instagram així com el llançament al seu portal web han provocat que internautes i activistes propalestins hagin vinculat les escenes amb la situació que s'està vivint a Gaza. La campanya es va idear el mes de juny i es va gravar el setembre—abans que esclatés la guerra entre Israel i Hamàs—segons ha explicat l'empresa. Amb tot, la campanya s'ha relacionat amb les imatges de morts de palestins, i com traslladen els seus cossos després dels atacs israelians.

Finalment, la marca d'Inditex va decidir aquest dilluns retirar la campanya i disculpar-se pel malentès. "Desafortunadament, alguns clients es van sentir ofesos per aquestes imatges, que ara han estat eliminades, i van veure en elles una cosa allunyada del que es pretenia quan van ser creades", va afirmar Zara en una publicació a Instagram.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ZARA Official (@zara)

 

Crítiques a la campanya de Zara

La campanya de Zara ha aixecat molta polseguera a les xarxes, i fins i tot s'ha engegat una campanya per fer boicot a la marca de roba. En una de les imatges de la campanya, es mostra una model que porta un maniquí embolicat en blanc, en una altra es podia veure un bust tirat a terra i en una altra una es veia un maniquí sense braços. Les veus més crítiques han denunciat que semblaven fotografies de cadàvers embolicats en mortalles blanques a Gaza. Les imatges amb la nova col·lecció van deixar d'estar disponibles tant a la pàgina web com a l'APP de Zara. Només en unes hores, la publicació d'Instagram ja havia acumulat milers de comentaris sobre les fotos i molts d'ells acompanyats amb banderes de Palestina, mentre que "#BoycottZara" es va convertir en tendència a X. Una de les imatges que més polèmica han generat ha estat la de la model Kristen McMenamy, que subjecta el que sembla un maniquí embolicat en un llençol blanc.

L'empresa defensa que la campanya estava inspirada a una sastreria masculina de segles passats. Les fotos simulen un estudi d'un artista on es poden veure escales, materials d'embalatge, caixes de fusta i grues, i assistents vestits amb micos. Zara ha explicat que es tracta d'"escultures sense acabar en l'estudi d'un escultor". "Es va crear amb l'únic propòsit d'exhibir peces fetes a mà en un context artístic", ha apuntat la marca d'Inditex. La càpsula constava de sis jaquetes, i és una de les campanyes més cara de Zara, amb un preu de 229 dòlars per una jaqueta de llana grisa, i fins i tot, 799 dòlars per una jaqueta de cuir amb tatxes. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!