La premsa generalista espanyola ha arribat aquest diumenge als quioscos amb un anunci cridaner, -i amb un clar sentit polític- a l'avantportada dels diaris. És un anunci del govern espanyol hores després que el president Pedro Sánchez anunciés les mesures de gestió recentralitzada de l'estat d'alarma per frenar la pandèmia del coronavirus. La campanya contrasta amb la del Govern de la Generalitat, que posa l'accent en el missatge de la conselleria de Salut reclamant l'aïllament i enumerant les mesures sanitàries bàsiques per respondre els ciutadans a la pandèmia.

Mentre Sánchez aposta per un missatge basat en el patriotisme i la unitat, el Govern difon consells imprescindibles per a una societat en estat d'emergència a través de campanyes en mitjants audiovisuals, digitals i premsa de paper.

Per altra banda, la conselleria d'Interior també ha impulsat una campanya de conscienciació a la xarxa viària catalana. Als panells publicitaris de les autopistes s'hi pot llegir aquest diumenge un eslògan sanitari. "Frenem el coronavirus, queda't a casa". 

L'anunci del govern espanyol és breu, clar, i concís. I s'ha criticat que segueix la intenció de la recentralització de competències i "embolicar-se amb la bandera". "Aquest virus el parem units", és el lema. L'acompanya el segell del govern d'Espanya i el Ministeri de Sanitat. 

La imatge de les portades s'ha fet viral des de bon matí i el contrast de campanyes pel coronavirus ha obert un debat a les xarxes. 

Seguim totes les notícies i el minut a minut sobre el coronavirus i les seves afectacions a Catalunya, Espanya i el món.