La premsa generalista espanyola ha arribat aquest diumenge als quioscos amb un anunci cridaner, -i amb un clar sentit polític- a l'avantportada dels diaris. És un anunci del govern espanyol hores després que el president Pedro Sánchez anunciés les mesures de gestió recentralitzada de l'estat d'alarma per frenar la pandèmia del coronavirus. La campanya contrasta amb la del Govern de la Generalitat, que posa l'accent en el missatge de la conselleria de Salut reclamant l'aïllament i enumerant les mesures sanitàries bàsiques per respondre els ciutadans a la pandèmia.

Mentre Sánchez aposta per un missatge basat en el patriotisme i la unitat, el Govern difon consells imprescindibles per a una societat en estat d'emergència a través de campanyes en mitjants audiovisuals, digitals i premsa de paper.

WhatsApp Image 2020 03 15 at 11.47.39

WhatsApp Image 2020 03 15 at 11.48.42

Per altra banda, la conselleria d'Interior també ha impulsat una campanya de conscienciació a la xarxa viària catalana. Als panells publicitaris de les autopistes s'hi pot llegir aquest diumenge un eslògan sanitari. "Frenem el coronavirus, queda't a casa". 

contrast campanyes governs coronavirus

L'anunci del govern espanyol és breu, clar, i concís. I s'ha criticat que segueix la intenció de la recentralització de competències i "embolicar-se amb la bandera". "Aquest virus el parem units", és el lema. L'acompanya el segell del govern d'Espanya i el Ministeri de Sanitat. 

lavanguardia.750

larazon.750

elmundo.750

abc.750

La imatge de les portades s'ha fet viral des de bon matí i el contrast de campanyes pel coronavirus ha obert un debat a les xarxes. 

Seguim totes les notícies i el minut a minut sobre el coronavirus i les seves afectacions a Catalunya, Espanya i el món. 

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat