Matí amb algunes aglomeracions i retards als trens de Rodalies per la vaga de maquinistes de la CGT. "Sempre paguem els mateixos, anava tothom apilonat", ha assegurat la Mari Carmen, usuària que ha arribat a Sants procedent d'un tren de Tarragona. "Anàvem tan atapeïts que a Montcada ja no podia pujar gent", ha indicat, en la mateixa línia, el Ramon, que ha arribat des de Sabadell. Els serveis mínims han fixat que a les hores punta circulin dos de cada tres trajectes programats, mentre que en la resta de la jornada es mantenen un de cada tres trens. Pel que fa a llarga distància i Alta Velocitat, l'aturada ha provocat algunes cancel·lacions a primera hora del matí, però la majoria dels viatgers afectats s'han pogut reubicar. Segons Renfe, el seguiment de la vaga és del 2,95%.

Recuperar un bitllet perdut per la vaga

En cas d'haver comprat un bitllet d'AVE o Llarga Distància que estigui afectat per la vaga, és a dir, que no formi part dels serveis mínims, s'han establert dues mesures. D'una banda, s'oferirà als viatgers afectats per trens suprimits viatjar en un altre tren en l’horari més aproximat a l’adquirit, sempre que sigui possible. En cas que no existeixi aquesta possibilitat o que el passatger no vulgui fer el viatge, es podrà sol·licitar el canvi o reemborsament sense cap cost addicional a estacions o agències de viatge. 

La CGT va decidir mantenir la vaga a Renfe pels dies 7 i 11 de novembre. Després que el passat dimecres 26 d'octubre CCOO, UGT i el sindicat de maquinistes Semaf desconvoquessin l'aturada, la CGT va criticar que ho van fer "sense aconseguir avenços ni mesures concretes" i va remarcar que és "imprescindible" una pujada dels sous que respongui a l'augment de l'IPC. "Sense obtenció de drets no es desconvoquen vagues", va avisar el sindicat. A banda de l'augment del salari, la CGT reclama la reducció de jornada a 35 hores setmanals, l'eliminació de les escales salarials i més places en la pròxima Oferta Pública d'Ocupació de Renfe. Les aturades que convoca la CGT seran de 23 hores. El sindicat també reclama que en la pròxima oferta de feina pública de Renfe s'augmenti el nombre de places per cobrir totes les vacants. Apunten a la manca de personal com la principal raó rere el servei deficient de Renfe, i defensen que amb més maquinistes, interventors, personal als tallers, als punts d'atenció al client o als centres de gestió es podria evitar la supressió de trens, el tancament d'estacions o la mala gestió que es fa de les incidències.