L'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) del Camp de Tarragona prohibirà temporalment l'accés dels patinets elèctrics o altres vehicles elèctrics de mobilitat personal als autobusos de transport públic. Aquesta mesura s'aplicarà des de l'1 de febrer i durant un període de sis mesos. La recomanació es fa per "un criteri de prudència" després de l'accident del novembre en un tren de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que es va incendiar. Les persones amb mobilitat reduïda que usen cadires elèctriques queden exemptes de la prohibició. La prohibició s'allargarà mentre no es tinguin les conclusions de l'estudi d'usos. En aquests sis mesos les ATM i els agents implicats en la seguretat del sistema de transport (operadors, bombers, instituts de seguretat de vehicles i altres) estudiaran les condicions d'ús i accés, amb seguretat, als serveis de transport públic d'aquests vehicles personals.

Aquesta mesura ja es va prendre a Barcelona aquest gener. L'ATM de Barcelona va prendre les mateixes mesures després que un patinet elèctric s'incendiés en un tren dels ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Concretament, des del dia 1 de febrer quedarà prohibit accedir al transport públic amb patinets o monocicles elèctrics. Així ho va confirmar el dimarts 10 de gener l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que va afirmar que aquesta mesura és temporal. Concretament, tindrà una duració de sis mesos i durant aquest temps s’elaborarà una proposta de regulació sobre l’accés i seguretat dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal en el transport públic. Aquesta prohibició, que ja es va avançar, però sense especificar la data, va aixecar una gran polèmica.

Amb les prohibicions temporals tant a Barcelona com a Tarragona se segueix l’exemple de ciutats com Londres, que té prohibit l’accés dels patinets elèctrics així com altres Vehicles de Mobilitat Personal (VMP) com els monocicles elèctrics, al transport públic des de desembre del 2021, precisament també arran de diversos incendis d'aquest tipus de vehicles, que també han provocat incendis en habitatges privats, normalment durant el procés de recàrrega. Cal tenir en compte que en l’actualitat el trasllat dels VMP en transport públic només està contemplat als FGC, mentre que la resta d’operadors simplement no en fan cap referència en les seves normatives.

Aquestes mesures s'han rebut amb positivisme des d'un sector de la població, però també amb mal peu per part dels usuaris de transport públic de Tarragona i també de Barcelona que estaven acostumats a pujar als transport públics amb el patinet elèctric. Molts d'aquests usuaris fan servir el patinet per desplaçar-se des del seu domicili fins a l'estació de tren o parada d'autobús més propera i després han de pujar al transport amb el patinet.