Ryanair reprèn aquest dimarts el tret de sortida a la vaga fins a finals de juliol. Els tripulants de cabina de passatgers de la companyia a Espanya inicien aquest 11 de juliol les dotze jornades de protestes convocades pels sindicats USO i Sitcpla. La vaga respon a certes pràctiques de la companyia irlandesa en matèria laboral denunciades pels treballadors, que alerten que no s'adapten els contractes a la legislació espanyola. Concretament, les aturades de 24 hores es duran a terme del 12 al 15 de juliol, del 18 al 21 de juliol i del 25 al 28 de juliol en tots els aeroports on opera l'aerolínia. A més, aquest 15 de juliol es reprendrà la vaga convocada per USO pels treballadors d'easyJet a les bases de Màlaga, Palma i Barcelona, que s'estendrà fins al diumenge 17 i tornarà el pròxim divendres 29. 

Els sindicats ja van convocar unes altres sis jornades de vaga els dies 24,25, 26 i 30 de juny i l'1 i 2 de juliol, amb una duració de 24 hores, per les deu bases que l'aerolínia té a Espanya: Barcelona, Madrid, Màlaga, Alacant, Sevilla, Palma, València, Girona, Santiago de Compostel·la i Eivissa. Aquestes primeres sis jornades van provocar la cancel·lació de 215 vols amb origen o destinació Espanya i més de 1.225 endarreriments, malgrat que els serveis mínims establerts pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana eren del 100%. No obstant això, després d'aquestes sis jornades, els sindicats continuen reclamant a l'aerolínia un canvi d'actitud i que torni a asseure's a negociar un conveni col·lectiu que reculli unes condicions laborals dignes i sota la legislació espanyola per als seus treballadors.

Com reclamar l'equipatge perdut a Iberia, Vueling o Ryanair?

Si la teva maleta s'ha perdut a l'aeroport, has de saber de quina manera la pots reclamar.

  • El primer que has de fer és dirigir-te al taulell d'informació o al de la companyia amb la qual has viatjat. Aquí hauràs d'omplir el Part d'Irregularitat d'Equipatge (PIR), és imprescindible fer aquest document abans de sortir de l'aeroport per poder demostrar que l'extraviament s'ha produït aquí. Sense aquest document degudament emplenat, no es pot emprendre cap mena d'acció futura. La companyia es quedarà amb una còpia i el viatger amb una altra, que s'haurà d'adjuntar a la reclamació posterior, juntament amb la targeta d'embarcament i els tiquets de l'equipatge. 
  • A continuació, s'ha de presentar una reclamació formal per escrit, des del moment de la recepció, l'aerolínia disposarà de 10 dies, en el cas dels vols nacionals, o 21 dies, per als vols internacionals, per o bé retornar-te l'equipatge o bé declarar oficialment el seu extraviament. Per tant, si passats 21 dies segueix sense haver-hi ni rastre de la maleta, hauràs d'interposar una altra reclamació per pèrdua d'equipatge.