Les obres en el node ferroviari de l'estació de la Sagrera, que han de donar peu a la posada en marxa de la línia d'ample convencional de les línies Barcelona-Granollers-Girona (és a dir, l'R2 Nord i l'R11), afectaran la circulació del tram ferroviari que comprèn des de l'estació de Barcelona-Passeig de Gràcia fins a la de Barcelona-Sant Andreu Comtal. Concretament, aquesta alteració del trànsit habitual de trens en aquesta zona es produirà durant 12 setmanes, des del 17 de setembre fins al 10 de desembre. Adif ha detallat que les línies que patiran aquestes incidències són l'R1, l'R2 Nord i l'R11.

En el cas concret de l'R1, les afectacions seran parcials, donat que només es produiran durant uns dies puntuals. Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Badalona entre el 17 i 19 de setembre, els caps de setmana del 29 i 30 d'octubre i també el 12 i 13 de novembre. Pel que fa a l'R2 Nord i l'R11, les alteracions són més destacades, donat que el 17 i 18 de setembre no circularan entre Passeig de Gràcia i Sant Andreu Comtal —de manera que partiran i finalitzaran el recorregut a Montcada i Reixac— i, a partir del 19 de setembre fins al 2 de desembre, sortiran i arribaran els trens a Sant Andreu Comtal. Finalment, entre el 3 i 10 de desembre, tots els combois de l'R2 i R11 iniciaran i finalitzaran el seu trajecte a Montcada i Reixac.

Durant aquest període en què s'actuarà sobre la infraestructura ferroviària per finalitzar el túnel de les línies Barcelona-Granollers-Girona, Renfe habilitarà un equip addicional format per 68 persones que formarà part del personal d'informació i d'atenció al client a les estacions afectades pel tall. Per als viatgers perjudicats, Adif ha dissenyat un pla alternatiu de transport que garanteixi la mobilitat d'aquests usuaris. Concretament, hi haurà servei alternatiu d'autobús des de Granollers-Centre o des de Montcada i Reixac. Tot plegat també impactarà en el servei ferroviari fins a l'aeroport, que del setembre al desembre es farà amb origen o destinació Barcelona-Estació de França.

Les obres de la Sagrera arriben a l'equador

Aquesta notícia dels talls ferroviaris es produeix quan s'ha assolit l'equador dels treballs. Ara com ara, s'està ultimant el desenvolupament de la fase principal de les obres per poder avançar cap a la posada en marxa del tram la Sagrera-Sant Andreu a finals d'any, que suposarà també el funcionament de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu. Això farà que s'elimini l'actual traçat en superfície, de manera que es prescindeix de la històrica barrera que el ferrocarril ha representat des de l'origen d'aquesta línia i es cohesionen els barris situats a banda i banda de les vies.