ElNacional.cat manté el millor curs de la seva història en dades d’audiència. El diari que esteu llegint ha encadenat l’onzè mes consecutiu com a líder de la premsa digital publicada en català i, concretament, el mes de juliol ha tornat a demostrar una clara distància respecte dels seus competidors. Així ho recull el rànquing mensual de l’OJD, l’ens auditor d’audiències digitals. Durant el mes de juliol, ElNacional.cat ha registrat 3.215.219 lectors, una xifra que suposa un increment del 70% respecte del juliol del 2024 (quan en va tenir 1.890.868), fet que consolida un creixement espectacular i confirma el paper del diari com a referent absolut del periodisme digital en català.

Liders catala juliol  2025 CAT
Líders en català juliol 2025 CAT

 

Respecte al juny, ElNacional.cat ha registrat un creixement en visites, que han pujat fins als 11,3 milions (+1,5%), mentre que les pàgines vistes han experimentat un salt notable del 6,2%, superant els 30,5 milions. Aquest augment confirma que els lectors no només hi tornen, sinó que consumeixen més continguts i passen més temps dins del diari.

A més, les distàncies amb els perseguidors es mantenen àmplies. En segona posició hi ha Rac1.cat, amb 2.332.719 navegadors únics, i el tercer lloc és per a Elmon.cat —sumant el conjunt de publicacions del grup—, amb 1.717.414 navegadors únics. Just darrere apareix Ara.cat, amb 1.640.977 navegadors únics. El top 10 de mitjans més llegits en català el completen capçaleres com el Diari de Girona, Betevé, Regió7, El Punt Avui, X Catalunya o Segre.

El juliol ha estat marcat per temes d’actualitat que han captat l’interès dels lectors: entre les notícies més llegides destaquen les relatives a l’alerta vermella per fortes pluges a Catalunya, l'actualitat sobre les notes de tall universitàries 2025-2026, la cobertura en directe de l’incendi al Parc Natural dels Ports, així com les declaracions d’Ayuso i la resposta de Puigdemont en plena tensió política.

'Capgròs' supera els 300.000 navegadors únics i creix un 37% en un mes

El grup d’ElNacional.cat continua sumant lectors també a través de les capçaleres que l’integren. Capgròs, la publicació de referència a Mataró i al Maresme, s’ha enfilat fins als 304.812 navegadors únics aquest mes de juliol, cosa que representa un 37,27% més que al juny. Aquest creixement és fruit de les sinergies generades per la seva integració dins del grup, que s’han traduït en nous projectes editorials i una difusió més gran de continguts. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!