El viatge de Brussel·les a Barcelona es va acabar convertint en un calvari dimecres per als passatgers del vol 8991 de Vueling, programat per a les 21.20 hores i que va ser cancel·lat a causa, segons la companyia, de la indisposició d’un membre de la tripulació. Bona part dels passatgers es van trobar de matinada sense hotel, alguns desviats en taxis a d’altres aeroports, com Amsterdam, i molts buscant vols i hotel a través dels mòbils mentre la companyia comunicava que mirava de recol·locar tothom en avions entre dijous i divendres.

A les vuit del vespre els plafons informatius ja feien saber que l’avió anava amb retard. Això no obstant, l’embarcament es va arribar a fer cap a les 22 hores. Tres quarts d’hora més tard els passatgers van ser informats que un membre de la tripulació estava indisposat i l’examinava el metge. Al cap d’una nova espera dins l’avió, durant la qual es va repartir aigua, es va comunicar que el vol quedava anul·lat i que es desembarcaria.

Sense hotel

Des de la mateixa megafonia de l’aparell, que té capacitat per a més de 200 persones i estava ple, es va informar que hi havia poques habitacions d’hotel i que s’aconsellava que qui disposés d’algun lloc on anar a dormir a Brussel·les, l'utilitzés.

Un cop a l’aeroport van començar les cues davant dels taulells d’Aviapartner, que cobreix els serveis de Vueling, fins que un treballador, a crits, va fer saber que ja no hi havia hotels perquè els que utilitza la companyia estaven plens. Precisament, els hotels de Brussel·les estan molt plens aquesta setmana arran del Tour de França, que comença dissabte. Vueling no va oferir cap alternativa per passar la nit.

Informació amb comptagotes

La informació queia amb comptagotes, fins que es va fer saber als passatgers que rebrien als seus mòbils les alternatives de vols que els oferia la companyia per recol·locar-los, mentre s’obria una nova cua per als avions. Alguns passatgers van ser informats que l’avió de Vueling havia tornat buit a Barcelona.

aeroport Brussel·les Vueling 4   Marta Lasalas

Esperant hi havia nens, i persones que no entenien les instruccions que comunicaven en francès i anglès el personal de l’aeroport i que s’informaven gràcies a altres passatgers; també viatgers pendents d'enllaçar amb altres vols que constataven que perdrien l'avió cap a la seva destinació final sense que se'ls oferís cap alternativa. De fet, la resposta que rebien era que l'avió amb què havien de fer l'enllaç no era de Vueling i, per tant, la companyia no hi tenia cap responsabilitat . 

Alguns passatgers van rebre bitllets per viatjar des d’Amsterdam i una nova cua els proporcionava un taxi fins a la capital holandesa, altres van rebre al mòbil vols que se’ls havia assignat per a l’endemà des de Brussel·les, molts dels quals portaven un enllaç que obligava a tornar a pagar el seient. Això si aconseguien arribar a l’enllaç, que sovint apareixia com a no trobat, amb una il·lustració d'un avió de paper volant.

aeroport Brussel·les Vueling 2   Marta Lasalas

Davant d’aquesta situació, part dels viatgers van decidir aconseguir un bitllet pel seu compte amb altres companyies. Això sí, Vueling facilitava taxis a tothom que volgués marxar tant amb els vols que els proporcionaven com amb els que n'aconseguien pel seu compte.

A dos quarts de tres de la matinada van acabar les cues i els responsables d’informar els passatgers van marxar. Tots els qui davant la falta dels allotjaments que havia de subminstrar Vueling no van aconseguir hotel pels seus mitjans van acabar passant la nit a l’aeroport.

Reacció de la Comissió Europea

Davant d'aquesta situació, l'Oficina de la Comissió Europea a Barcelona ha recordat a través de Twitter als passatgers d'aquest vol que tenen dret a demanar compensacions a Vueling, tal com marca la legislació europea, arran de la cancel·lació del servei.