El president d'Aena, Maurici Lucena, ha assegurat en una entrevista a Aquí,Cuní, que l'aeroport de Barcelona "es col·lapsarà l'any 2025-2026, en quatre anys, cosa que comportarà un increment de preus dels bitllets.

"El pitjor és que l'aeroport està en nivells propers a la saturació de la seva capacitat tècnica a partir de l'any 2025-2026. Aquests són els pronòstics. Podria passar abans o després, però anirà per aquí. Què passarà? Que aleshores hi haurà un moment que no hi haurà la capacitat d'incorporar més rutes ni més línies aèries. Per tant aquest ventall de destins directes que estava ampliant l'aeroport des de fa 15 anys, s'aturarà. I inevitablement, en una probabilitat molt alta, a mesura que l'aeroport se saturi, els preus dels bitllets d'avió s'apujaran, per part de les línies aèries. És el que passa a l'aeroport de Heathrow", ha indicat.

Lucena ha defensat d'aquesta manera la necessitat d'ampliar l'aeroport, i ha insistit que tenen la mà oberta per reprendre el diàleg. "La mà estesa de la companyia existeix i seguim pensant que el projecte és extraordinari" ha indicat, després de la decisió del govern espanyol de retirar els 1.700 milions d'inversió previstos amb l'argument que una part del Govern -la d'ERC- està en contra del projecte.

Mentrestant, el reconegut naturalista i ornitòleg Jordi Sargatal va advertir ahir que la defensa ecologista de l'estany de la Ricarda li "sembla mentida", perquè si es defensen les zones humides des del Govern i les institucions "també s'hauria de veure, i em sap greu dir-ho, que els Aiguamolls de l'Empordà estan molt mal gestionats i estan perdent moltíssim".

"Hi ha altres zones humides, com el delta de la Tordera, l'estany d'Ivars, o el delta de l'Ebre que es podrien potenciar molt. Per tant enfocar en la Ricarda la defensa de zones humides fan que hi hagi qui defensi que no és creïble perquè des de les institucions no han dit ni mu per defensar aquestes altres zones", ha afegit.

Segons Sargatal, la Ricarda és com "una mena d'excusa perquè certs plantejaments de certs partits antidesenvolupament s'ho facin seu".

Per la seva banda, el secretari general de Junts, Jordi Sànchez va assegurar en roda de premsa, que les declaracions de dirigents d'ERC contra el projecte d'Aena són una excusa del govern espanyol per trencar el pacte, pero va reconèixer que no havien ajudat a tirar endavant l'acord. No obstant això, també va indicar que aquestes crítiques dels republicans no justifiquen l'actitud del govern espanyol. "Per més infortunats que fossin alguns tuits, és evident que una inversió de 1.700 milions d’euros no pot quedar suspesa per això", va remarcar.