El llançament de la nau Starship de SpaceX per fer el seu viatge cap a Mart s'ha cancel·lat, per problemes tècnics. "Renunciem a l'intent de prova de vol d'avui. L'equip treballa per a la pròxima oportunitat disponible", ha informat la companyia en una piulada. L'enlairament estava previst per a aquest dilluns al voltant de les 15.20 hores, però just a les 15.23 SpaceX ha anunciat que la missió es cancel·lava. 

En aquest primer llançament, l'Starship s'havia de limitar a sobrevolar la Terra — sense arribar a completar una òrbita. L'enlairament havia de ser des de la base de SpaceX, situada a l'extrem sud de Texas prop de l'oceà Atlàntic, en direcció est. Havia de deixar caure la primera etapa del coet a l'oceà quan hagués esgotat el combustible i, després de travessar Àfrica i Euràsia, acabaria caient en el Pacífic, prop de Hawaii. El mateix CEO de SpaceX, Elon Musk, té el somni d'enviar els humans a Mart i amb aquesta missió estava més a prop d'aconseguir-ho amb la nau Starship, clau per veure el futur cap al planeta vermell, tot i que havia reconegut que hi havia un 50% de probabilitats d'èxit. "No estic dient que arribi a òrbita, però estic garantint l'emoció. Així que no serà avorrit!", havia afirmat Musk.

Starship és un sistema de transport totalment reutilitzable "dissenyat per portar tant la tripulació com la càrrega a l'òrbita terrestre, ajudar la humanitat a tornar a la Lluna i viatjar a Mart i més enllà", explica la mateixa companyia en un comunicat.

El coet més poderós de la història

Fins al moment, l'equip de SpaceX havia completat múltiples proves de vol suborbital de l'etapa superior de Starship des de Starbase. Aquestes proves de vol van ajudar a validar el disseny del vehicle, "demostrant que Starship pot volar a través de la fase subsònica d'entrada abans de tornar a encendre els seus motors i canviar a una configuració vertical per aterrar".

A més de la prova de l'etapa superior de Starship, l'equip havia realitzat nombroses proves del coet Super Heavy, que inclouen les enceses estàtiques cada vegada més complexes que van portar a una prova de 31 motors Raptor de durada completa: la quantitat més gran d'enceses de motors de coets simultanis a la història. Aquests motors de primera etapa generaran al voltant de 16,5 milions de lliures d'embranzida en l'enlairament, cosa que significa que Starship es convertirà en el coet més poderós de la història quan voli amb èxit per primera vegada.