Els Bombers de Barcelona han estabilitzat l'incendi que ha cremat a la muntanya de Montjuïc i que ha obligat a confinar, durant una estona, diverses persones al Castell de Montjuïc. Segons ha informat el cap de guàrdia dels Bombers, Eduard Caimel, el foc ha començat a dos quarts d'una d'aquest dijous, 10 de setembre, en una zona de difícil accés, motiu pel qual han demanat també la col·laboració dels mitjans aeris dels Bombers de la Generalitat. Les deu dotacions terrestres que s'han activat han treballat, amb línies d'aigua i eines manuals, en dues zones principals: la carretera de Miramar, on ha començat l'incendi, i el Castell de Montjuïc.
Segons ha informat Caimel, l'incendi ha començat a tocar de la carretera de Miramar, prop de la ronda Litoral, en una zona molt transitada, on cada dia passen visitants que passegen o practiquen senderisme i on, en paral·lel, també hi ha persones que hi viuen de manera permanent. Així i tot, l'orografia del terreny és bastant complicada perquè, on s'han estès les flames, no hi ha camins, només pendents i corriols, cosa que limita l'accés a peu i ha dificultat les tasques d'extinció de les flames als Bombers de Barcelona. Això, sumat al vent, la marinada que bufa avui a la capital de Catalunya, que ha ajudat l'incendi a estendre's de manera ràpida per la zona de matolls, ha obligat el Cos a demanar el suport dels Bombers de la Generalitat, que han col·laborat amb dos helicòpters bombarders.
La prioritat ha estat protegir el Castell de Montjuïc
Un cop els efectius han tingut la zona delimitada, les dotacions aèries s'han retirat i els Bombers de Barcelona han continuat, mitjançant línies d'aigua i eines manuals, amb les tasques d'extinció del foc. La prioritat principal del cos ha estat protegir el Castell de Montjuïc, on s'han quedat confinades diverses persones, i per això, des d'un primer moment, una dotació ha pujat fins al monument, tot i que les flames no hi han arribat i només hi ha hagut afectació de fum. Segons Caimel, han anat desconfinant les persones de manera progressiva i han tancat tots els accessos a la zona, incloent-hi el telefèric de Montjuïc i els Jardins del Mirador de l'Alcalde.
Ara per ara es desconeixen quins han estat els motius que han provocat l'incendi i no se sap si ha estat intencionat; de fet, segons Eduard Caimel, els efectius encara no han pogut arribar a la zona zero. El cap de guàrdia ha informat també que els Bombers treballen en una zona de poc més d'una hectàrea, aproximadament. Per tal de tenir controlat l'incendi i poder-lo donar per extingit, els Bombers treballen ara en dues zones: la carretera de Miramar, on es troba la cua del foc, i el Castell de Montjuïc, on es troba el cap.