Un virulent incendi crema des de bon matí a Tamarit de la Llitera, a la Franja de Ponent, i ha obligat a desallotjar dos municipis, Sanui i Alins, pel perill que representa la proximitat de les flames als pobles. El foc ha començat cap a dos quarts de dotze, i ja ha arrasat més de mil hectàrees a Osca, i continua estenent-se tot i l'esforç dels bombers per aturar-lo. Arran del foc s'ha activat el Pla Especial de Protecció Civil d'Emergències per Incendis Forestals (Procinfo), en situació operativa de nivell 2. Aquest grau implica que l'incendi podria afectar greument la població de la zona i l'entorn natural, per la qual cosa s'adopten mesures per a protegir la població, com el desallotjament dels pobles de Sanui i Alins, als que més endavant, a mesura que avançava el problema, també s'ha sumat el municipi de Peralta de Calassanç.
En total s'ha hagut de desallotjar unes 240 persones, que han estat traslladades a altres nuclis de població de la zona que no corren perill pel foc. A causa d'aquest incendi, s'han desplaçat per part del Govern d'Aragó cinc brigades helitransportades de Boltanya, Ball, Peñalba, Ejea i Terol, a més de quatre brigades terrestres, quatre autobombes, un director tècnic d'extinció, personal de suport i dos llocs de comandament avançat. Els Bombers de la Generalitat de Catalunya també han participat en el desplegament, amb un helicòpter bombarder i un avió de vigilància i atac amfibi de la base de Reus. Segons confirma aquest cos, però, l'incendi no ha entrat en territori català i, tot i estar a la frontera, sembla que el vent l'empeny en direcció contrària.