L'Hospital Universitari Fundació Jiménez Díaz ha sumat, per novè any consecutiu, un nou reconeixement al seu equilibri de resultats en totes les àrees i processos clínics en rebre el Premi Top 20 en la categoria de 'Gestió Hospitalària Global', a més de cinc àrees més, en la XXVII edició del programa Top20, que cada any atorga IQVIA per reconèixer les bones pràctiques del sector hospitalari en funció de les àrees d'especialitat i criteris d'excel·lència, i que el 2026, sota el lema "'Incorporant la mirada al valor', ha integrat les metodologies d'Hospitals Top 20 i Hospitals Top Value.
Concretament, en aquesta edició dels guardons, l'hospital madrileny va rebre un total de sis premis que reconeixen la seva excel·lència en matèria de qualitat assistencial, resultats clínics i eficiència hospitalària amb una nova dimensió centrada en l'adequació de la pràctica assistencial, que permet avaluar no només què fan les organitzacions sanitàries i amb quin nivell de qualitat ho fan, sinó l'impacte que generen sobre la salut, el benestar i l'experiència de les persones.
Entre els reconeixements atorgats a la Fundació Jiménez Díaz, destaca una vegada més el Premi Top 20 en la categoria de 'Gestió Hospitalària Global', dins del grup d''Hospitals de referència regional i nacional', que van recollir el Dr. Javier Arcos, gerent de l'hospital, Ana Posada, gerent adjunta; la Dra. Marta Cremades, directora mèdica del centre; Ana Gloria Moreno, directora d'Infermeria; i Cristina Sánchez, directora de Control de Gestió i Auditoria Interna de l'Hospital Universitari Fundació Jiménez Díaz; de mans de la Sra. Laura Gutiérrez, viceconsellera de Sanitat de la Comunitat de Madrid.
IQVIA va reconèixer també la Fundació Jiménez Díaz amb el Premi Top 20 en l'àrea de "Digestiu", dins dels "Hospitals amb cirurgia general d'alta complexitat", que va ser recollit pel Dr. Damián García Olmo, cap del Departament de Cirurgia General de Digestiva; els doctors Héctor Guadalajara i Gabriel Salcedo, cap i cap associat, respectivament, del citat servei; el Dr. Benjamín Polo, cap del Servei d'Aparell Digestiu; i Gloria Ariel de la Peña, supervisora d'Infermeria d'aquest últim servei.
Per la seva banda, el grup de professionals format pels Dr. Carmelo Fernández, i Almudena Fernández-Bravo, cap i cap associada del Servei de Rehabilitació i Medicina Física de l'hospital; Silvia Calvo i Maria Luisa Seijas, coordinadora i supervisora d'Infermeria, respectivament, d'aquest servei; el Dr. Javier Cervera, cap associat del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia; i Manuel Lavado, coordinador d'Infermeria d'aquest últim servei, van rebre el guardó Top 20 en l'Àrea de “Múscul-esquelètic” en el nivell d'“Hospitals amb cirurgia d'esquena”.
Així mateix, en aquesta convocatòria, el centre madrileny va resultar igualment premiat en l'àrea de “Sistema Respiratori”, dins dels “Hospitals amb cirurgia toràcica”. Un guardó que van recollir els doctors María Jesús Rodríguez Nieto i Pablo Fernández, cap del Servei de Pneumologia i especialista del Servei de Cirurgia Toràcica, respectivament, juntament amb Sandra Pelícano, supervisora d'Infermeria del Servei de Pneumologia.
'Ronyó i Vies Urinàries' va ser una altra àrea en la qual també va destacar la Fundación Jiménez Díaz, en aquest cas dins dels “Hospitals amb cirurgia urològica”. Les doctores Carmen González Enguita i Raquel González, cap i cap associada, respectivament, del Servei d'Urologia; el Dr. Alberto Ortiz, cap del Servei de Nefrologia; Beatriz Labrado, infermera de la primera especialitat; i Mónica Pereira, supervisora d'Infermeria de la segona, van ser les encarregades de recollir-lo.
Finalment, la Dra. Araceli García i Carmen Pajuelo, cap associada i supervisora d'Infermeria, respectivament, del Servei de Neurologia de l'hospital; juntament amb el Dr. Ricardo Díez Valle i Fernando Madrid, cap del Servei i infermer, respectivament del Servei de Neurocirurgia, van rebre el Premi Top 20 en l'àrea del 'Sistema Nerviós', dins del nivell 'Hospitals amb Neurocirurgia', igualment per a la Fundación Jiménez Díaz.
La Fundación Jiménez Díaz ha obtingut els sis premis Top 20, destacant entre els gairebé 200 hospitals participants, públics i privats, de diferents comunitats autònomes —prop de la meitat dels centres hospitalaris del país—, entre els quals s'han reconegut els més avançats i eficients, en funció de la seva mida i gestió, en 12 àrees. Aquestes són les esmentades "Digestiu", "Musculoesquelètic", "Sistema Respiratori", "Ronyó i Vies Urinàries" i "Sistema Nerviós", juntament amb "Atenció al Pacient Crític", "Cor", "Dona", "Pediatria", "Urgències" i "Right Care" —especialitats aquestes cinc últimes en què l'hospital madrileny també ha estat finalista—, a més de "Gestió Hospitalària Global".
Addicionalment, els altres tres Hospitals de Quirónsalud integrats a la xarxa pública madrilenya (Sermas) també van ser àmpliament reconeguts en aquesta edició del programa Top 20. Així, els hospitals universitaris Rey Juan Carlos (Móstoles) i General de Villalba (Collado Villalba) van rebre sengles premis en la categoria de "Gestió Hospitalària Global", dins dels respectius grups d'"Hospitals amb especialitats de referència" i "Hospitals públics grans". El centre de Villalba va resultar, a més, premiat en l'àrea de "Ronyó i Vies Urinàries" dins dels "Hospitals amb Nefrologia mèdica".
Per la seva banda, l'Hospital Universitari Infanta Elena (Valdemoro) va ser reconegut en quatre àrees: "Digestiu", dins del nivell d'"Hospitals amb cirurgia general comuna"; "Dona", dins dels "Hospitals amb Obstetrícia"; "Ronyó i Vies Urinàries" en el nivell d'"Hospitals amb
Nefrologia mèdica"; i "Atenció al Pacient Crític", en el grup d'"Hospitals sense Neurocirurgia".
Segons explica l'organització, aquest programa està basat en prop de 130 indicadors objectius obtinguts a partir d'informació extreta del conjunt mínim bàsic de dades que tots els centres reporten sobre els pacients hospitalitzats, i en el qual participen hospitals públics i privats de manera gratuïta, voluntària i anònima; un procés de comparació en què els centres no s'avaluen conjuntament, sinó que s'analitzen sobre la base de l'establiment de nivells segons la seva mida i el seu grau d'especialització.
Segons les últimes dades del Sermas, corresponents a setembre de 2026, pel que fa a consultes externes, l'Hospital Universitari Fundació Jiménez Díaz compta amb una demora mitjana de 28,81 dies; molt per sota de la mitjana de 59,91 dies de la Comunitat de Madrid. Quant a l'activitat quirúrgica, la Fundació Jiménez Díaz és un dels centres amb menors temps d'espera (19,24 dies).
Segons l'avaluació de la satisfacció dels usuaris dels serveis d'assistència sanitària pública de la Comunitat de Madrid corresponents a l'any 2025, els usuaris del Servei Madrileny de Salut valoren la Fundació Jiménez Díaz com el millor hospital, no només del grup de centres d'alta complexitat, sinó de tots els públics de la Comunitat de Madrid, excloent els hospitals monogràfics, de suport i de mitjana estada.
© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.