L'exposició internacional Mexicráneos, que apropa el dol a través de l'art i la història del ritu funerari de Mèxic, arriba a l'Estat espanyol de la mà del grup funerari Albia. Aquesta mostra d'art urbà, on l'art tradicional i modern s'uneixen gràcies al talent d'artistes emergents i consolidats, busca trencar el tabú de la mort i apropar la riquesa de la cultura funerària a la societat.

L'exposició, que està composta per 22 peces (19 cranis monumentals, 2 bancatrines i 1 capgròs penjant), és una versió actualitzada dels rituals prehispànics que consistien a adornar els cranis en els enterraments i exhibir-los durant les cerimònies, fent de les calaveres un símbol vital al qual s'ha resat al llarg de la història.

Riquesa de la cultura funerària

D'aquesta manera, Mexicráneos planteja una reflexió sobre els canvis en les tradicions mortuòries, mostrant la riquesa de la cultura funerària i advocant per la superació del seu concepte negatiu.
Després del seu reconeixement internacional a Mèxic i França, on ha congregat més de cinc milions de visitants, Mexicráneos inicia ara el seu recorregut a Espanya de la mà del Grup Albia, que posa l'exposició a disposició de les entitats públiques o privades que desitgin exhibir-la.

Trencar amb els prejudicis sobre la mort

La primera parada a Espanya serà al Parc Europa de Torrejón de Ardoz (Madrid), del 10 de setembre al 2 de novembre, després de la recent firma de l'acord entre Albia i l'ajuntament de la localitat.
Segons Juan Rodríguez, CEO de Grup Albia, "com a companyia compromesa amb les famílies que experimenten una pèrdua, és una prioritat per a nosaltres proporcionar-los el millor acompanyament emocional, però també és important que sapiguem traslladar a la societat la conversa sobre la mort i el dol".

Així, a través de Mexicráneos, la companyia vol ajudar a visibilitzar el procés de dol i trencar amb els prejudicis que existeixen sobre la mort en la societat.