La Fundació Cofares va celebrar a l'Auditori 400 del Museu Reina el seu XXX Concert Benèfic de Nadal, una cita que va reunir socis de la cooperativa, així com representants del sector farmacèutic i sanitari, per inaugurar el Nadal sota el lema 'La tradició d'estar a prop'. La recaptació d'aquesta edició es destinarà als diferents projectes solidaris que impulsa la mateixa Fundació Cofares.
Durant la trobada, el president de Cofares i de la seva Fundació, Eduardo Pastor, va fer entrega del XXV Premi Fundació Cofares a la Fundació Claudia Tecglen, en reconeixement de la seva tasca de suport a les persones amb discapacitat i les seves famílies. L'entitat ha estat distingida per la posada en marxa de la primera Xarxa Intercomunitària per a la Prevenció del Suïcidi en Persones amb Discapacitat i les seves Famílies, centrada a formar professionals sociosanitaris per detectar de forma precoç el risc suïcida en aquest col·lectiu.
Pastor va subratllar que aquest acte és un homenatge a la unió, la cooperació i els principis de proximitat, solidaritat i ajuda mútua que inspiren el model cooperatiu de Cofares i el seu compromís social. També va destacar el valor de la iniciativa premiada. “La seva Fundació ha demostrat una visió extraordinària, una valentia i una sensibilitat tant innovadora com efectiva. Perquè la seva feina no només acompanya amb paraules, sinó que transforma, i aporta solucions efectives a un important problema de salut que afecta milers de persones al nostre país”, va assenyalar el president de Cofares.
Per la seva banda, Claudia Tecglen va agrair el primer premi institucional a la seva fundació. "Suposa un impuls decisiu per a la nostra Xarxa Intercomunitària per a la Prevenció del Suïcidi. Confiem que marqui l'inici d'una aliança de col·laboració a llarg termini, sòlida i fructífera per a totes les persones amb discapacitat i les seves famílies, per a qui la xarxa sanitària més propera i accessible en el seu dia a dia és precisament la farmàcia comunitària", va afirmar.
En el pla musical, el XXX Concert Benèfic va comptar amb l'Orquestra Clàssica Santa Cecília, dirigida per Kynan Johns i amb la participació del tenor Manuel Marrero. El programa va incloure una primera part titulada 'Nit de Boleros' i una segona dedicada a la Simfonia número 5 de Beethoven, consolidant aquesta cita com a referent cultural en l'àmbit farmacèutic i sanitari.
© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.