La pobresa infantil continua augmentant a Catalunya i ja afecta un de cada tres menors, segons un recent informe de la Plataforma d'Infància de Catalunya. La vulnerabilitat s’ha cronificat a casa nostra i moltes famílies catalanes viuen en condicions d’extrema precarietat. En aquest context, per a algunes famílies comprar regals per als seus infants per Nadal o Reis pot esdevenir tot un luxe. Poder emocionar-se amb els regals nadalencs és una experiència de la qual cap nen o nena n’hauria de quedar exclòs, així que la Fundació Pere Tarrés engega un any més la seva campanya nadalenca “Transforma el seu Nadal”.

La campanya té l’objectiu de recollir recursos per ajudar els centres socioeducatius de la Fundació a assegurar el desenvolupament educatiu i social dels més de 7.400 infants i joves que hi assisteixen cada tarda i alhora per poder garantir els regals necessaris perquè gaudeixin d’un Nadal ple d’il·lusió. Per això, l’entitat dinamitza recursos d’empreses i institucions i els canalitza cap als 97 centres socioeducatius i centres oberts que formen part de la seva xarxa arreu de Catalunya i les Illes Balears. En aquests espais els infants reben suport educatiu i també acompanyament emocional. A través d’activitats educatives i basades en el lleure, desenvolupen habilitats socials i competències transversals, a més de participar, en alguns casos, en programes d’atenció psicològica. Més enllà dels valuosos aprenentatges que els infants hi adquireixen, aquests centres funcionen sovint com una necessària desconnexió de les situacions difícils que molts d’ells viuen a casa i com una xarxa de suport per a les famílies, moltes de les quals tenen greus dificultats econòmiques.

54263698421 8e1a53d21a o
Infants reben el seu regal de la campanya de l'any passat / Fundació Pere Tarrés

La col·laboració de les empreses i institucions és clau en la campanya i es pot fer efectiva a través de tres vies: la donació econòmica, el donatiu de material educatiu o joguines i l’apadrinament. Amb aquesta modalitat, les empreses podran apadrinar les cartes als Reis d’Orient que prèviament els infants de cada un dels centres han preparat en col·laboració amb els educadors i educadores, que inclouen jocs i joguines per al centre, a més de material educatiu necessari per poder desenvolupar l’activitat diària.

Les aportacions permetran desenvolupar també nous programes d’acompanyament educatiu i emocional per a aquests infants que assisteixen als centres i fer possibles projectes com el finançament de tractaments de salut oftalmològica i bucodental que les famílies no poden assumir o la rehabilitació i millora d’alguns dels espais educatius.

54263922048 0654c69f90 o

Infants reben el seu regal de la campanya de l'any passat / Fundació Pere Tarrés

El Nadal passat, 29 empreses, entitats i donants particulars van participar en la campanya i van acomplir les peticions de 37 dels centres socioeducatius de la Fundació. En total, 2.800 nens, nenes i joves de famílies en risc social van poder gaudir d’aquestes aportacions. “Tenir un regal per Nadal permet que molts infants no se sentin exclosos, els hi dona la sensació de normalitat i d’igualtat d’oportunitats”, ha manifestat Alana Hurtado, coordinadora de campanyes socials de la Fundació Pere Tarrés, que ha explicat el sentit d’aquest projecte: “Moltes llars no poden assumir les despeses que suposen aquestes festes, i amb aquesta campanya volem donar-los-hi un cop de mà i oferir-los-hi un trosset de Nadal”.

Cartell campanya pere tarrés
Fes el teu donatiu a la campanya d'enguany / Fundació Pere Tarrés