El Departament d’Educació ha descartat reprendre les converses amb els sindicats que han convocat la vaga —USTEC, Professors de Secundària, CGT i la Intersindical— després que aquests hagin rebutjat signar l’acord sobre les millores salarials per al professorat. El secretari de Millora Educativa, Ignasi Giménez, ha defensat que el pacte assolit respon a les demandes plantejades pel sector i ha deixat clar que el Govern no preveu modificar-lo. “Considerem que l’acord dona resposta al conjunt de les reivindicacions que ens està fent el col·lectiu. Per tant, el nostre horitzó i el nostre escenari és el de començar a desplegar tan aviat com sigui possible el conjunt de les mesures que ens està demanant la comunitat educativa”, ha afirmat en declaracions a 3CatInfo. Per la seva banda, els sindicats convocants han qualificat l’entesa signada amb CCOO i UGT d’“acord insuficient” i han decidit mantenir la vaga.

La portaveu d’USTEC, Iolanda Segura, ha replicat que el Departament hauria d’atendre la demanda dels sindicats i reprendre el diàleg amb el professorat. “Creiem que per responsabilitat el Departament d’Educació hauria de respondre. I si no és així és perquè realment estarà mostrant el seu menyspreu cap a les persones treballadores a les quals està representant, cap a l’educació de Catalunya i cap a l’alumnat”, ha advertit. El sindicat va publicar divendres els resultats d’una consulta interna feta al col·lectiu docent sobre l’acord amb Educació. Segons les dades, el 95% dels 42.965 participants —prop de la meitat de la plantilla— va rebutjar el text en una enquesta impulsada també per la CGT i la Intersindical. Per a USTEC, aquestes xifres avalen clarament l’oposició del professorat. “El resultat dona una legitimitat amplíssima al rebuig a l’acord. (…) El vostre ‘acord de país’ era una farsa, i el col·lectiu l’ha tombat”, afirmava el sindicat.

Aturada d’una setmana

La vaga educativa començarà aquest dilluns i es desenvoluparà al llarg de tota la setmana amb aturades distribuïdes per territoris. La mobilització arrencarà al Barcelonès i al Baix Llobregat, continuarà dimarts al Penedès, Tarragona i les Terres de l’Ebre, i seguirà dimecres a l’Alt Pirineu i Aran, la Catalunya Central i Lleida. Dijous serà el torn de les comarques de Girona, el Maresme i els dos Vallesos. El calendari culminarà divendres 20 de març amb una jornada d’aturada general a tot Catalunya i una manifestació unitària a Barcelona.

USTEC defensa que la proposta salarial pactada amb Educació continua sent insuficient. Segons el sindicat, el Departament només ha elevat l’increment del 25% al 30%, cosa que calcula que suposaria uns 200 euros bruts mensuals, una quantitat que considera insuficient per compensar el “greuge” acumulat des de les retallades aplicades arran de la crisi del 2008. Tot i reconèixer avenços en aspectes com les ràtios o l’educació inclusiva, el sindicat reclama més concreció i manté la convocatòria de vaga.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!