Malgrat la situació de confinament per la pandèmia del coronavirus, el departament d'Ensenyament descarta totalment donar el curs per acabat a aquestes alçades i aquest dilluns ja s'ha anunciat que es reprendrà després de la Setmana Santa. Això sí, de moment, haurà de ser virtualment. 

El Departament d'Ensenyament ja fa dies que estudia com afrontar el curs en aquesta nova situació. El principal objectiu és el de donar continuïtat a l'activitat formativa, però hi ha l'escull que les propostes educatives no arribin a tothom per igual.

Per això, des de la conselleria han establert que les avaluacions tindran en compte la situació personalitzada de cada alumne. És a dir, serà qualificadora i tindrà en compte les limitacions de cada alumne, especialment en aquells entorns més socioeconòmicament més desafavorits, que no tenen accés a les noves tecnologies, o el tenen més limitat.

En aquest punt, agafarà especial rellevància la tasca del tutor, que s'encarregarà de la comunicació i el suport regular amb les famílies, també emocionalment. Especialment en el cas dels alumnes que tinguin més dificultats per participar en les activitats proposades. 

Com seran les activitats?

Pel que fa a les tasques, des del departament es recomana als centres que s'organitzin activitats seguint els paràmetres de les competències bàsiques, però es demana defugir la necessitat i la pressió d'acabar els programes. En aquest sentit, es recomana fer propostes setmanals, des de diferents àmbits curriculars, amb calendari de lliurament i amb la possibilitat de fer un retorn de les activitats realitzades a l’alumnat.

Al mateix temps, el departament demana al professorat evitar les tasques repetitives, i proposa projectes motivadors i que tinguin l’acompanyament del professorat. També es demana evitar reproduir els horaris setmanals d'una situació normal i s'insta als equips educatius a planificar i coordinar "propostes de treball de forma sostenible". 

Com es farà la comunicació?

La conselleria avisa que la interacció alumnat-professorat s'ha de poder garantir per diferents mitjans, ja sigui per correu electrònic o d'altres entorns, que permetin l'enviament de documents, fotografies o d'altres arxius digitals.

Pel que fa als alumnes que visquin en entorns socioeconòmics desafavorits, el departament avisa que caldrà utilitzar tots els recursos tecnològics a l'abast per fer acompanyament a l'alumnat, ja sigui a través de trucades telefòniques o missatges de Whatsapp, en funció dels recursos disponibles en cadascun dels alumnes.

Ensenyament ja s'ha posat en contacte amb els diferents centres per explicar quin seran els nous criteris d'avaluació. També se'ls ha informat que el segon trimestre va acabar el 12 de març, últim dia que van obrir les escoles abans del confinament, i que el tercer trimestre comença el 13 d'abril. De moment, de forma virtual.