El greu incendi forestal declarat divendres passat al massís de les Gavarres continua cremant aquest dilluns, 6 de juliol. Els Bombers de la Generalitat tenen el foc estabilitzat des de dissabte al vespre, però encara queda molta feina al davant per poder donar-lo per controlat. La sotsinspectora del cos, Mari Muñoz, ha explicat que durant la matinada s'han registrat algunes revifades —una fora del perímetre, molt a prop de la zona de Mass Ambròs, que s'ha pogut controlar "de seguida". Amb tot, encara hi ha molts punts calents i l'onada de calor, sumada a l'entrada de marinades durant el dia, els té en alerta i amb certa preocupació. També els fa patir el flanc dret, on la discontinuïtat del terreny afectat, amb àrees on la vegetació no ha cremat, pot provocar fumeroles.
Els Bombers hi continuen treballant sense descans amb 184 efectius, un total de 40 dotacions —25 vehicles d'aigua i quinze de comandament— i dos mitjans aeris. Al llarg del matí mantindran una vigilància activa dels punts calents detectats a l'interior del perímetre i centraran els seus esforços a poder controlar el foc al més aviat possible. Pel que fa a l'afectació a edificacions, n'hi ha catorze que han cremat parcialment, sense que el foc arribés a l'interior, onze que han cremat per dins i 55 intactes; les flames també han arribat a destrossar dos vehicles. La carretera GI-660 continua tallada entre la Bisbal d'Empordà i Calonge, i només s'ha permès el pas als veïns per la GIV-664 entre Cassà de la Selva, Monells i Sant Sadurní de l'Heura.
Pel que fa a les afectacions personals, des del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) han informat sobre catorze assistències des de l'inici del dispositiu de prevenció, de les quals tres afectats leus traslladats al CAP de la Bisbal; un en estat menys greu evacuat a l'Hospital de Palamós; i dues persones ateses per l'equip de psicòlegs del SEM.
📌🔥 Model en 3D del perímetre del recent #IFBisbaldEmpordà realitzat per la Unitat de Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) del cos d'#AgentsRurals.
— Agents Rurals (@agentsruralscat) July 5, 2026
Creat a partir de la informació recollida sobre el terreny, complementada amb imatges de satèl·lit i fotografies aèries. pic.twitter.com/rOmbWfhJzb
Un 80% del perímetre està treballat
Els Bombers han deixat treballat el 80% dels més de 40 quilòmetres del perímetre durant el vespre d'aquest diumenge, tot i les desenes de represes que, per altra banda, ja preveien que podien passar. Les zones més vulnerables són el primer terç del flanc esquerre i el darrer terç del flanc dret de les 2.200 hectàrees cremades. De moment, la situació no ha empitjorat i les tasques dels Bombers continuen favorablement, a l'espera, això sí, de veure com evoluciona la jornada, el quart dia des que el passat 3 de juliol comencés a cremar la vegetació de l'espai natural de les Gavarres. Aquell mateix dia es va detenir un operari que estava treballant al voral de la carretera amb una serra radial, les espurnes de la qual van provocar el foc.
L'home, que treballa per una UTE formada per Aquaterra i Construccions Rubau, va ser acusat d'un delicte d'imprudència greu. Després de passar dues nits a les garjoles de la comissaria dels Mossos d'Esquadra de la Bisbal d'Empordà va passar a disposició judicial i la magistrada va decidir deixar-lo en llibertat amb l'obligatorietat de presentar-se davant els tribunals quan sigui requerit. La causa està oberta per un delicte d'incendi forestal i la investigació continua en marxa per esbrinar el grau de responsabilitat de l'acusat.