L’Estat de Califòrnia, als Estats Units, ha aprovat oficialment que les seves escoles públiques utilitzin els materials de matemàtiques de l'empresa catalana Innovamat com a recursos recomanats per a l'ensenyament d'aquesta matèria. L'aprovació s'ha tirat endavant després d’un rigorós procés de revisió per part d’un comitè d’experts i converteix Innovamat en la primera empresa internacional amb materials de matemàtiques inclosos en l'adopció curricular oficial de l’Estat de Califòrnia. “Ens fa especial il·lusió perquè reconeix la tria de molts mestres i escoles que confien en els nostres materials i formació,” assegura Andreu Dotti, CEO i cofundador d’Innovamat. “És un privilegi i una responsabilitat ajudar els mestres de matemàtiques d’arreu a fer que els alumnes entenguin les matemàtiques”, afegeix.
El procés d’aprovació del Departament d’Educació de Califòrnia és reconegut com un dels més exigents i rigorosos del món. Es tracta d’una revisió multietapa i transparent, on equips independents d’experts i docents analitzen en profunditat l’alineament dels materials amb els estàndards educatius estatals (l’equivalent a un currículum) i amb el California Mathematics Framework: un marc pedagògic de referència que guia com s’han d’ensenyar i aprendre les matemàtiques. En aquesta línia, els materials són avaluats també en termes de rigorositat pedagògica, accessibilitat, inclusió i suport al professorat, i passen per una fase de validació pública oberta abans de la decisió final del State Board of Education. Només els programes que superen totes aquestes etapes entren a la llista oficial de recursos recomanats per a les escoles públiques de l’Estat.
Als Estats Units, la proposta curricular d’Innovamat es presenta sota el nom Thinking Math!, i compta amb el suport del reconegut investigador Dr. Peter Liljedahl, autor de Building Thinking Classrooms. “És una proposta curricular dissenyada per fomentar el pensament matemàtic de veritat, totalment alineat amb la pedagogia de Building Thinking Classrooms,” explica Liljedahl.
Fundada el 2017 a Catalunya per donar resposta a la necessitat socioeducativa de treballar matemàtiques competencials a l'aula, Innovamat arriba avui a més de 600.000 alumnes i 27.000 docents de 2.600 centres educatius en nou països, estenent la seva metodologia basada en la recerca i en l’experiència real a l’aula. Així, en un debat de Focus On, d'OnEconomia, Dotti assegurava que "sovint pensem massa en la tecnologia i poc en la didàctica, en l'aprenentatge i en la metodologia i és clar que la tecnologia pot ajudar molt, però quan vas a escoles comproves que cal un equilibri entre pantalles i educació tradicional".