L'R4 de Rodalies entre Vilafranca del Penedès i Sant Sadurní d'Anoia patirà diversos talls entre el pròxim dimecres, 28 de maig, i el divendres 20 de juny a causa de les obres que realitzarà Adif en aquesta línia. Per compensar les molèsties, Renfe ha programat 324 circulacions per carretera durant tot el període de temps que estarà inhabilitat el tram. Segons ha explicat la companyia en un comunicat, la interrupció de la circulació ferroviària entre Vilafranca i Sant Sadurní afectarà els quatre últims trens per sentit de dilluns a divendres, és a dir, els programats a parir de les 18.00 hores, i tots els combois dels caps de setmana i festius. Aquesta interrupció es deu tant a les obres de substitució de carril entre Sant Vicenç de Calders i Martorell, que avança Adif, com a una nova fase de les actuacions per a la finalització de l'ampliació ferroviària del corredor mediterrani.
📣#ATENCIÓ
— Rodalies Catalunya (@rodalies) May 26, 2025
ℹ️ A partir de dimecres, la circulació ferroviària entre Vilafranca del Penedès i Sant Sadurní d'Anoia quedarà interrompuda.
📅De dilluns a divendres: de 6 pm a 5 am
🚧Dissabtes, diumenges i festius: tota la jornada
🔗Més informació a: https://t.co/nc0dPEgxsU pic.twitter.com/EtfGGL3YIC
Servei alternatiu d'autobusos per efectuar el recorregut
En el mateix comunicat, Renfe ha informat que les circulacions per carretera estaran coordinades amb els horaris d'arribada i sortida dels trens, per tal garantir la mobilitat dels viatgers que circulen entre les 18:00 i les 5:00 hores de dilluns a divendres, així com de totes les circulacions els caps de setmana i festius (inclòs el dilluns 9 de juny, festiu a Barcelona). Així doncs, els trens amb destinació i origen a Vilafranca del Penedès iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Sant Sadurní d'Anoia; i hi haurà servei per carretera entre les dues estacions. Pel que fa a la circulació dels trens del trajecte Sant Vicenç de Calders, Manresa i Terrassa Estació del Nord, l'empresa ha assegurat que mantindran el seu horari habitual.
El mercat espera el corredor mediterrani
El mercat del transport de mercaderies a Espanya fa temps que espera el corredor mediterrani. El sector ha mostrat un creixement constant, i l'augment anual de volum se situa en el 3,8% el 2024, respecte a 2023. I continuarà creixent el 2025, entorn també al 4%, i esdevindrà un dels països que més creixen en el sector del transport en carretera. El dinamisme del sector és provocat per l'augment de les exportacions dels sectors industrial i agrícola, en comparació amb 2023, segons les dades d'Eurowag. Amb un volum de 263.382 milions de tones-quilòmetre transportades el 2024, l'oferta es distribueix entre 120.000 empreses.