Les principals capitals espanyoles, com Madrid, Barcelona, Sevilla i València, entre altres, ja han desplegat els seus aparadors nadalencs per encarar un moment clau de la campanya anual, en què tant moda, comerç al detall i sector del luxe, de la mà de l'alta joieria i rellotgeria, encaren una campanya clau en vendes.

Madrid i Barcelona continuen sent els grans referents del luxe a Espanya, però altres capitals com Sevilla, València o Màlaga han consolidat una proposta prèmium cada cop més atractiva, capaç d'atreure un consumidor exigent i de dinamitzar el mapa nacional del comerç al detall d'alta gamma.

Els aparadors es converteixen, segons constaten experts en tendències, en un llenguatge propi on les firmes despleguen la seva imatge de marca, creativitat i artesania per marcar la diferència en un sector altament aspiracional.

Segons un informe recent sobre l'evolució d'aquest sector, elaborat per Global Blue, la despesa en articles prèmium creix a Espanya per sobre de la mitjana mundial, i les capitals espanyoles consoliden una posició rellevant dins del circuit europeu del luxe, només per darrere de ciutats com París o Milà en determinats segments.

Això no només es reflecteix en el dinamisme de Madrid i Barcelona, sinó també en l'emergència d'eixos prèmium a València, Sevilla o Màlaga, on el turisme i la inversió de marques internacionals estan remodelant l'oferta i elevant l'atractiu comercial.

A Madrid, l'epicentre torna a situar-se a la Milla de Oro, artèries comercials on les principals firmes d'alta joieria i rellotgeria llueixen amb les seves propostes per a aquest Nadal. Firmes com Chopard, Cartier o Tiffany & Co, afronten una campanya marcada per peces amb tradició i exclusivitat. O la firma Rabat, que proposa regalar peces perquè transcendeixin en el temps.

En el cas de la capital catalana, el passeig de Gràcia repeteix com a epicentre de boutiques de gran luxe, amb ensems de moda com Versace i Louis Vuitton al costat de firmes d'alta joieria com Bvlgari, Rabat o Chopard, que se sumen a la decoració que il·lumina l'eix modernista que discorre entre La Pedrera i la Casa Batlló.

Sevilla no és menys, i encara que no compta amb tants metres quadrats dedicats al luxe, el seu triangle daurat comercial, entre els carrers Tetuan, Sierpes i La Campana, s'ha consolidat ja com l'escaparate principal per a les firmes prèmium presents a la ciutat.

A València, els transeünts es concentren al voltant del carrer Colom, principal artèria comercial, i el del poeta Querol. Aquí s'ubica la coneguda milla d'or valenciana que aplega joieries històriques i botigues de signatures d'alta gamma, juntament amb espais emblemàtics.

El Nadal s'aferma així com a finestra estratègica per a la moda de gamma alta, complements, joieria i luxe. Diferents anàlisis del sector confirmen, sense desagregar dades, que és un dels períodes més intensos de l'any per al comerç de moda, luxe i joieria a Espanya. L'impuls del turisme internacional i el creixement sostingut del comprador nacional, han reforçat el paper del nostre país com a destinació de luxe.

La campanya de Nadal es consolida com un dels moments més rellevants per al luxe a Espanya, on moda, joieria i rellotgeria reforcen el seu paper com a motors d'atracció i consum a les principals capitals del país.

© SERVIMEDIA. Aquest contingut pertany a Servimedia. La seva difusió està permesa únicament als clients d'aquesta agència de notícies, sempre que s'esmenti Servimedia com a font o autor. Tots els drets estan reservats. Està prohibida la seva distribució o comunicació pública per part de tercers, independentment del mitjà o format utilitzat.