Aquest 2021, les agressions contra persones LGTBI han crescut un 26% respecte a l'any anterior.  Aquest augment de la violència contra el col·lectiu es veu reflectida també en altres aspectes de la vida, com ara la publicitat. Ahir, la marca Snickers va fer públic un desafortunat espot que vessa "plumofòbia", rebuig a les persones que tenen ploma.   La campanya ha provocat una allau de crítiques a les xarxes socials, amb usuaris indignats per un anunci més propi del segle passat. 

L'espot s'ambienta en una guingueta, on un cambrer pregunta a dos clients que prendran. Un d'aquests és el conegut 'influencer' Aless Gibaja, que demana un "sexi suc de taronja" amb vitamines A, B, C: "Abracitos, Besitos i Caricias". Gibaja pronuncia aquestes paraules amb la cantarella que l'ha popularitzat i el cambrer, indignat amb què un home pugui fer aquesta comanda li ofereix que es mengi un Snickers, el gelat en qüestió.

A la primera mossegada, el personatge de Gibaja, amb els cabells llargs, un to de veu agut i vestit segons els estereotips femenins, desapareix. Al seu lloc el substitueix un home amb barba i veu greu. El seu amic li pregunta si ja es troba "millor", i ell confirma que el gelat li ha salvat la vida i l'ha convertit en un mascle com cal. 

Diversitat com a burla 

La marca ha retirat l'anunci de totes les xarxes socials i només es pot recuperar a través dels vídeos que han penjat usuaris indignats amb el seu contingut. Són molts els que es pregunten com pot ser que s'hagi aprovat per un equip de publicistes, ja que no es tracta d'un vídeo espontani, sinó que ha requerit moltes hores de feina. Sembla que durant aquestes, ningú no es va plantejar que potser no era una bona idea presentar la diversitat com un objecte de burla.  

Des de Podemos han denunciat que aquest anunci  es publiqui "en una onada de LGTBIfòbia" en la que fins i tot han mort joves gais. En aquest sentit, asseguren que el que se'n desprèn de la campanya és que "no pots ser tu mateix". D'altres tuitaires han criticat que sembla més aviat l'espot d'una teràpia de conversió en lloc del d'un gelat. També hi ha qui es debaten sobre si val la pena comentar-ho i fer publicitat sobre la marca de xocolatines amb "machos cabríos" aplaudint-la. 

Un "malentès"

La marca ha fet públic un comunicat disculpant-se i assegurant que "tothom té dret a mostrar-se tal com és". Per això, han demanat perdó pel "malentès" que la campanya hagués pogut causar, aclarint que en cap moment s'ha pretès estigmatitzar a cap col·lectiu. Els internautes no han acceptat aquest mea culpa i alguns asseguren que han "cancel·lat" la marca, deixant de consumir els seus productes. 

Aquest, però, no és el primer cop que cometen un error de les mateixes característiques. Fa uns deu anys van fer un anunci ambientat en un parc de monopatins en el que el "Carlos", representat per la popular actriu mexicana Anahí, no és gaire bo anant en bicicleta i un amic li diu que "cada cop que tens gana et comportes com una nena". Per evitar-ho, li ofereix un Snickers i màgicament es converteix en un home estereotipat: "Millor?" li demanen, "Millor" confirma ell.