Natalia Bayona, directora executiva de l'Organització Mundial del Turisme (ONU Turisme), ha rebut un reconeixement especial per part de l'Ajuntament de Madrid, celebrant la seva aposta, contribució i impacte positiu a la ciutat entre un destacat grup d'empreses i professionals estrangers.
L'acte, que va tenir lloc al Palau de Cibeles de Madrid, va comptar amb la presència de la delegada d'Economia, Innovació i Hisenda, Engracia Hidalgo, que va subratllar “la capacitat de Madrid per oferir estabilitat i oportunitats de desenvolupament laboral i vital als talents més innovadors del món” i va destacar la important aportació dels directius i empreses estrangeres al desenvolupament de la ciutat.
Per la seva banda, Natalia Bayona va agrair la distinció: “És un honor rebre aquest reconeixement de la ciutat que m’ha acollit durant els últims nou anys, i em sento molt orgullosa de compartir aquesta distinció amb la resta de destacats companys, treballant junts per impulsar el desenvolupament de Madrid en diferents sectors”.
L'executiva resideix a Espanya des del 2016, quan va ocupar el càrrec de vicepresidenta de la plataforma South Summit al país, connectant els ecosistemes d'innovació d'Amèrica Llatina amb Espanya per continuar després la seva carrera a l'ONU Turisme a partir del 2018. El 2023, amb el seu nomenament com a directora executiva de l'organització, es va convertir en la primera persona menor de 40 anys a assolir aquest càrrec.
TURISME GLOBAL
Des de la seva arribada a l'OMT, l'executiva ha estat un referent en l'impuls del turisme com a eina de desenvolupament econòmic i social. Gràcies a la seva feina a l'organització, que va començar amb la creació del primer Departament d'Innovació, Educació i Inversió, ha desenvolupat nombroses iniciatives que han apostat de forma clara pel progrés: des de la primera acadèmia en línia en turisme que ha arribat a certificar més de 50.000 estudiants de 150 països fins a la primera comunitat d''start-ups' turístiques global amb trobades anuals a Madrid per vincular la tecnologia amb l'emprenedoria.
És una convençuda de l'impuls a la col·laboració publicoprivada i la creació de nous incentius a la inversió en la generació de nous models de turisme.
La influència de Bayona en el sector turístic va començar abans de la seva arribada a Madrid, amb el seu pas per ProColombia, l'agència governamental nacional dedicada a la promoció del turisme. El 2013, amb només 27 anys, Bayona es va convertir en la gestora més jove responsable de promoure el turisme del seu país a tot el món.
Aquesta distinció per part de l'Ajuntament de Madrid se suma a una llarga llista de reconeixements internacionals que han posat en valor el treball de Natalia Bayona a escala global i el seu lideratge en el sector. En els últims anys, ha estat distingida com una de les 75 dones més influents d'Amèrica Llatina a Espanya, una de les 100 dones més poderoses de Colòmbia i una de les 50 líders llatinoamericanes a seguir el 2024 i el 2025 segons Forbes, i dins dels 500 llatinoamericans més influents del món, segons 'Bloomberg'.