Els Agents Rurals amplien el "perill molt alt d'incendis" a 51 municipis de vuit comarques

Les altes temperatures d'aquest cap de setmana continuaran, segons les previsions, de cara a la setmana entrant i, davant d'aquest fet, els Agents Rurals han augmentat el nivell d'alerta per incendis forestals en una vintena de municipis. Si aquest diumenge hi havia 30 municipis de vuit comarques diferents en el nivell 3 sobre 4 de perill en el marc del Pla Alfa, aquest dilluns ja en seran 51. Després que aquest dissabte tinguéssim el primer incendi amb una mobilització significativa de dotacions a Sanaüja, a la Segarra, i hi hagi hagut més incendis aquest diumenge, els Agents Rurals han decidit estendre aquest nivell d'alerta a un total de 51 municipis a les mateixes comarques.

El cos d'Agents Rurals activarà el perill molt alt d'incendis a 51 municipis de l'Alt Urgell, l'Anoia, la Noguera, la Ribera d'Ebre, la Segarra, el Segrià, el Solsonès i la Terra Alta, en els quals es demana extremar les precaucions i evitar qualsevol activitat que pugui generar risc d'incendi. Aquest diumenge, l'incendi més greu se situa a la comarca de les Garrigues, on s'han desplaçat una quarantena de dotacions per aturar un incendi forestal impulsat pel vent. De moment, el foc hauria afectat unes nou hectàrees de vegetació agrícola i forestal, i davant el possible avenç del foc, Protecció Civil ha enviat una alerta als mòbils de la zona de la Partida de la Devesa, en aquest termini municipal, per ordenar al confinament dels veïns i el tancament de portes i finestres.

L'extrema sequedat del terreny en molts indrets del país i les altes temperatures que afecten el país des de mitjan maig formen una mescla idònia de combustible per la ràpida extensió de possibles incendis forestals. Davant d'això, Agents Rurals calcula el risc d'incendis forestals a tot el país i, depenent del resultat, activa un nivell o altre d'alerta a cada municipi català. L’escala consta de cinc nivells operatius, des del nivell 0, que correspon a un risc baix, fins al nivell 4, reservat a situacions de perill extrem. El nivell 3, que és el de perill extrem, és el que s'activarà dilluns en 51 municipis.

51 municipis en alerta

De cara a la jornada de dilluns, els Agents Rurals activaran el nivell de perill extrem en els 51 municipis següents: Bassella, a l'Alt Urgell; Argençola, Calaf, Canonge de Segarra, Castellfollit de Riubregós, Copons, els Prats de Rei, Jorba, Montmaneu, Pujalt, Sant Pere Sallavinera i Veciana, a l'Anoia; Alòs de Balaguer, Artesa de Segre, Cabanabona, Cubells, Foradada, la Baronia de Rialb, Oliola, Ponts, Tiurana i Vilanova de l'Aguda, a la Noguera; Ascó, Flix, Riba-roja d'Ebre i Vinebre, a la Ribera d'Ebre; Ivorra, Massoteres, Sanaüja, Sant Guim de Freixenet, Sant Guim de la Plana i Torrefeta i Florejacs, a la Segarra; Aitona, Almatret, la Granja d'Escarp, Llardecans, Maials i Seròs, al Segrià; Biosca, la Molsosa, Pinell de Solsonès, Pinós i Torà, al Solsonès; Batea, Caseres, Corbera d'Ebre, Gandesa, la Fatarella, la Pobla de Massaluca i Vilalba dels Arcs, a la Terra Alta; i Agramunt, a l'Urgell.

pla alfa 150626 0000
Mapa Pla Alfa 15/06/2026. Font: Agents Rurals