L'aeroport de Barcelona-el Prat ha recuperat aquest dimarts l'operativa total de les seves terminals. En un comunicat, Aena ha informat que ha entrat en servei el nou dic sud de la T1, després de les obres de remodelació que van finalitzar a l'abril del 2021, que permetrà acollir avions de grans dimensions. A aquesta obertura se li suma recuperació de l'extrem del dic longitudinal de la T1 que es va fer a principis de maig. A partir del 24 de maig, la terminal T2C i els mòduls M i R de la T2B també tornaran a estar operatius per primera vegada després de la pandèmia. Aena ha informat que amb la recuperació de tots els espais, l'aeroport donarà resposta a la demanda d'operacions prevista per l'estiu.

Pel que fa a la remodelació del dic sud de la T1, des d'Aena han detallat que això permetrà que l'aeroport disposi de cinc noves posicions de contacte per a aeronaus de rutes intercontinentals, així com de tres nivells per separar el flux de passatgers. Segons han concretat, les sortides i arribades de vols nacionals i de l'espai Schengen es faran al nivell inferior, mentre que les arribades de vols no-Schengen es faran al nivell intermedi. El nivell superior es destinarà a la zona d'embarcament per a vols de fora de l'espai Schengen.

Una resposta per les necessitats de l'aeroport

Tal com ha expressat l'empresa que gestiona la infraestructura, aquestes modificacions responen a les "necessitats" operatives de l'aeroport, que tenen per objectiu recuperar les rutes de llarg radi i consolidar-lo com el "principal hub intercontinental" del Mediterrani. Quant a la reobertura de l'extrem del dic longitudinal de la T1, aquest permetrà la recuperació d'una desena de portes d'embarcament.

Finalment, amb la posada en marxa el 24 de maig de la terminal T2C i dels mòduls M i R de la terminal T2B es completarà la reobertura de totes les instal·lacions operatives de l'aeroport, que han funcionat a mig gas en els últims dos anys per la irrupció de la covid-19 i les obres de remodelació. Aena també ha informat que preveu habilitar més places d'aparcament.

D'altra banda, les possibles ampliacions del port i l'aeroport de Barcelona van tenir un especial protagonisme durant la primera jornada de la reunió anual del Cercle d'Economia que es va celebrar la primera setmana de maig a Barcelona. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va reiterar davant els membres del Cercle d'Economia la seva oposició a l'ampliació de la infraestructura i va dir que "no és una prioritat per una qüestió ambiental". A més, va afegir que l'aeroport necessita "energies que són insostenibles" i "cada dia més cares" sense que l'Estat tingui sobirania energètica. "Els esforços han d'estar en les renovables", va concloure.