Els sindicats UGT i CCOO han arribat a un acord amb els operadors de les ambulàncies a la província de Còrdova, les empreses SSGA i M. Pasquau, per recol·locar en altres posicions els treballadors que no han pogut ser subrogats fins ara.

La majoria dels empleats que es podran beneficiar és personal no adscrit al servei objecte de l'adjudicació, persones que no tenen el títol habilitant per prestar el servei de transport sanitari o de categories professionals que no són necessàries per a la prestació del servei com informàtics o personal de neteja.

En conjunt, el pacte podria afectar positivament 38 persones que no tenen el dret de ser subrogats i un altre personal que en aquests moments sobredimensiona la plantilla de l'empresa.

L'acord assolit estableix diverses opcions per al personal segons posseeixin o no la titulació requerida. Entre les persones que no tinguin la titulació habilitant de Tècnic en Emergències Sanitàries (TES), s'ofereixen set trasllats a instal·lacions de la companyia, a la mateixa província de Còrdova, o 17 concessions pactades d'excedències, amb compromís de reincorporació per part de l'empresa, perquè el personal sense titulació l'obtingui prèviament i s'integrin a la plantilla com a conductors TES.

Per la seva part, per al personal amb la titulació tècnica requerida, de moment, es dona l'opció a dos empleats de reincorporar-los amb contractes indefinits, mentre que a uns 13 treballadors se'ls possibilita incloure'ls dins d'una borsa de treball prioritària per cobrir les necessitats que sorgeixin en el servei a la província de Còrdova.

A més, s'ofereixen vuit reubicacions per a tècnics en posicions amb titulació que ja van ser subrogats anteriorment, però que no ocupaven aquests llocs de treball fins ara. Amb referència al personal directiu de l'anterior concessionària i altres persones que estan treballant en altres contractes amb les empreses cessants, l'acord recull que és un grup de treballadors no subrogables en cap cas ja que compten amb treball garantit, fonamentalment amb l'empresa Transporte Sanitari Sud de Còrdova SL.

L'empresa adjudicatària continuarà mantenint diverses reunions amb els representants dels treballadors en els propers dies per donar cabuda a les seves necessitats garantint la qualitat del servei. Així, s'espera que es puguin sumar a l'acord altres grups sindicals.