Almenys 39 víctimes mortals en un accident a l'alta velocitat a Toledo

Nou accident molt greu a l'alta velocitat espanyola. Segons les primeres primera estimació, el xoc de dos trens, un d'AVE i l'altre d'Iryo, a Toledo ha deixat, com a mínim, 39 víctimes mortals. L'accident ha tingut lloc entre els municipis d'Urda i Los Yébenes. Dos dels vagons han caigut per un terraplè, segons ha informat el 112, però els detalls sobre el xoc es va fent pública amb comptagotes i no hi ha un balanç oficial de víctimes ni de ferits. Mónica García, ministra de Sanitat, parla d'un "xoc important" amb una xifra de víctimes "important", sense donar xifres.  Aquest nou accident molt greu en l'alta velocitat espanyola en la línia entre Madrid i Andalusia, ha tingut lloc en plena precampanya electoral. Tots els membres del govern espanyol han cancel·lat la seva agenda de la jornada i els partits polítics van suspenent els actes previstos per aquest dimecres. El record de l'accident a Adamuz el passat mes de gener continua molt vigent. Aquella tragèdia va deixar 46 morts. 

Hora i mitja després de l'accident, el president del govern espanyol ha publicat un primer missatge a les xarxes socials. "Consternat davant el greu accident de trens a Toledo. Estic en contacte amb el ministre de Transports i amb el president de Castella la Manxa". "Els serveis d'emergència treballen sobre el terreny per atendre les persones afectades i garantir la seva seguretat en coordinació amb totes les administracions implicades", ha afegit. 

Segons explica el ministeri de l'Interior, el tren d'AVE ha xocat per darrere amb l'Iryo, que, segons el govern espanyol, estava parat a la via. Aquest impacte ha afectat dos vagons de la cua del tren de l'empresa francesa i a la màquina i el primer vagó del de Renfe. Un testimoni dels fets, el comunicador Miguel Ángel Pérez Laguna, ha descrit a Capital Radio que el xoc ha estat "fortíssim", explicant que el fuselatge del tren d'Iryo en el qual ell viatjava ha "saltat pels aires". 

L'alcalde de Los Yébenes, Jesús Pérez, desplaçat al lloc dels fets, ha dit en declaracions als mitjans de comunicació que no tenen encara cap xifra oficial de morts, però que estan davant d'una "tragèdia".  "Estem preparant avituallament, vehicles per desplaçar a la gent que ha de marxar dels llocs. És dantesc", ha expressat entre llàgrimes. La resta d'autonomies s'han mobilitzat per enviar ajuda per rescatar els ferits i atendre les víctimes.  

La redacció d'ElNacional.cat està treballant per ampliar aquesta informació. Per llegir l'última hora de la notícia, actualitza la pàgina.