El Servei Andalús de Salut (SAS) continuarà avançant en l'enviament a domicili de medicaments gràcies a la formalització d'un conveni de col·laboració subscrit amb la companyia farmacèutica Gilead. L'objectiu principal d'aquest acord és la posada en marxa d'un programa d'enviament de la medicació dispensada a l'hospital directament al domicili de determinats pacients externs dels serveis de Farmàcia Hospitalària, amb especial atenció a pacients afectats per malalties cròniques.
Els pacients seleccionats hauran d'acceptar expressament la seva participació en el programa mitjançant la firma d'un consentiment informat elaborat pels hospitals a tal finalitat. Els qui no desitgin participar poden continuar rebent els seus medicaments dispensats al mateix hospital o a la seva farmàcia de referència.
Aquest projecte permet millorar l'eficiència del Servei de Farmàcia.
Amb el programa es busca incrementar la qualitat de l'assistència hospitalària, millorar l'experiència del pacient i augmentar el seu nivell de satisfacció, garantint així el seguiment i l'adherència per part dels pacients als tractaments prescrits pels professionals sanitaris.
Aquest projecte permet millorar l'eficiència del Servei de Farmàcia i facilitarà que pacients amb patologies cròniques que hagin demostrat una correcta adherència al tractament i les necessitats terapèutiques de les quals no requereixin canvis a mitjà termini, puguin beneficiar-se d'aquest programa. Així mateix, podran optar a la dispensació a domicili de medicació aquells pacients que ja es trobin en seguiment per part dels seus especialistes.