El Ministeri de Sanitat ha confirmat un segon cas d’hantavirus entre els pacients que es troben en quarantena a l’Hospital Central de la Defensa Gómez Ulla després del brot detectat al creuer MV Hondius. La nova infecció s’ha detectat en les últimes proves setmanals practicades als passatgers evacuats a Madrid, i s’afegeix al cas confirmat pocs dies després de l’arribada del grup a les Illes Canàries. La resta de persones que viatjaven a bord del vaixell, entre elles diversos ciutadans catalans, han tornat a donar negatiu en els controls mèdics efectuats fins ara.
La persona afectada es trobava ja sota vigilància mèdica i en règim d’aïllament des del seu ingrés, seguint els protocols activats pel Sistema d’Alerta Precoç i Resposta Ràpida (SIAPR). Ara, un cop confirmat el diagnòstic, el pacient ha estat traslladat a la Unitat d’Aïllament d’Alt Nivell del Gómez Ulla, on continuarà ingressat sota supervisió especialitzada i amb les mesures de bioseguretat previstes per a aquest tipus d’infeccions. Les autoritats sanitàries han remarcat que la detecció del nou positiu s’ha produït dins del dispositiu de control epidemiològic que ja estava desplegat, de manera que, segons asseguren, la situació no altera el nivell de risc per a la població general ni obliga a modificar les mesures preventives actualment vigents.
Confirmado un nuevo caso positivo de hantavirus tras PCR en una de las personas que permanecen en cuarentena preventiva en el Hospital Gómez Ulla.
— Ministerio de Sanidad (@sanidadgob) May 25, 2026
Corresponde a un contacto estrecho identificado dentro del seguimiento epidemiológico activado tras la detección inicial del brote.
Aquest dilluns els passatgers de l’Hondius compleixen ja 15 dies d’aïllament preventiu després del brot d’hantavirus detectat durant el viatge. Segons les autoritats sanitàries, la variant andina del virus pot tenir un període d’incubació de fins a 43 dies, tot i que l’aparició de símptomes és més freqüent entre la segona i la tercera setmana després de l’exposició. El protocol establert per Sanitat preveu que aquelles persones que continuïn donant negatiu en les proves PCR i no desenvolupin símptomes puguin abandonar l’ingrés hospitalari a partir del dia 28 de quarantena, previst per al 7 de juny. Tot i això, hauran de completar l’aïllament als seus domicilis fins al 21 de juny, sempre que les seves llars compleixin requisits específics, com disposar d’una habitació individual amb possibilitat de ventilació adequada.
Mentrestant, la dona que estava ingressada a la unitat d'aïllament de l'Hospital Clínic de Barcelona per ser un contacte d'hantavirus amb una de les víctimes mortals ha donat negatiu a la tercera PCR que li han practicat, per la qual cosa seguirà la quarantena a casa seva durant 14 dies.