La doctora Marga Carlas, especialista en dietètica i nutrició i membre de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, ens apropa cinc consells molt útils per mantenir unes pautes alimentàries òptimes durant aquests dies de confinament.

Menys energia = quantitats menors

Com podem reduir la ingesta calòrica sense que la dieta sigui desequilibrada? La doctora Magda Carlas ens aconsella condimentar els nostres plats amb menys quantitat d’oli o salses. Si cuinem pasta o arròs, també n'hem de reduir la quantitat. Cal intentar evitar picar el que tenim a la cuina i vigilar amb les quantitats d'alcohol.

pasta mgg vitchakorn PLyJqEJVre0 unsplash

I la vitamina D del sol, com la guanyem?

Molts de nosaltres no tenim la possibilitat de prendre el sol, així que hem de procurar prendre vitamina D d’altres maneres. Menjar aliments que tenen aportació de vitamina D com ara el rovell d’ou, el peix blau, els làctics sencers, els bolets...

huevos alice pasqual D7rBGdw5DXk unsplash

I si tenim problemes per anar al lavabo?

La gent que té tendència al restrenyiment aquests dies és possible que encara li augmenti més. No hi ha fórmules màgiques, però hem de fer una ingesta d’aigua suficient i un consum d’aliments rics en fibra com la fruita, verdura, llegums i cereals integrals. I si a tot això li afegim l’exercici, encara anirem millor!

fibra desayuno jannis brandt 8manzosDSGM unsplash

Si ens costa dormir i estem nerviosos, què podem fer?

El primer de tot: treure el consum d’excitants de la dieta (evitar el cafè o te), però també hem de tenir en compte que si fem uns horaris d’ingestes regulars, el nostre estómac ho agrairà, i així ens donarà certa tranquil·litat.

taza cafe cama david mao m0l5J8Lqnzo unsplash

Quin menú faig per als nens?

La doctora Carlas recomana no fer dos menús diferenciats a casa, el que mengen els pares ha de ser el que mengen els fills, però en quantitats diferents. I si es pot presentar amb un look una mica més divertit, ideal!

huevos caras divertidos comdia ks kyung xNJJvB0AkZ8 unsplash

La doctora Marga Carlas és llicenciada en Medicina i Cirurgia, té un postgrau de Dietètica i Nutrició i un màster en Ciències dels Aliments per la Universitat de Farmàcia i Nutrició de Barcelona. Actualment forma part del departament de nutrició de la Clínica Eugin de Barcelona. Combina la seva feina diària a la clínica amb la divulgació mèdica i nutricional.

Va publicar el seu primer llibre el 1998, Alimentarse bien al ritmo de hoy (Plaza & Janés), i des de llavors ha fet altres publicacions: Cena conmigo esta noche (Plaza & Janés), Pasando de dietas (Plaza&Janés), Come conmigo en Barcelona (Plaza& Janés), 12 sopars per quedar bé (Ed 62), 12 cenas para sentirse mejor (Ed 62), Quítate un peso de encima, Capricis de Barcelona (Ara ed), Barcelona Temptations (Ed Viena), Cómo sobrevivir al menú diario de restaurante, Ahora te toca a ti (Planeta ed), No t’ho empassis (Columna), Caprichos sanos (Ed 62) , Inteligencia Nutricional (Plataforma editorial), El chef en casa (Planeta), Más claro que el agua (Edtorial Amat ), La dieta puede esperar (2019, Cúpula).
 
Magda Carlas és consultora de nutrició per diversos mitjans de comunicació, forma part de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició i és una ferma defensora de la cuina sana gastronòmica. 

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat