La Universitat Menéndez Pelayo debatrà el procés sense independentistes

La Universidad Internacional Menéndez Pelayo (UIMP) ha organitzat la trobada "Anatomía del procés. Claves de la mayor crisis política española", on hi participaran 31 professors, periodistes i polítics, cap dels quals és independentista ni sobiranista i només cinc són dones.

Tots els ponents del programa, catalans o no, s'han fet notar per les seves posicions unionistes en major o menor grau, i no pocs han participat activament en desacreditar als líders i les idees de l'independentisme.

Entre els noms convidats hi figuren càrrecs i excàrrecs de Societat Civil Catalana, com Josep Ramon Bosch, Juan Arza o Joaquim Coll; també noms lligats als partits del bloc del 155 hi estan ben representats, com Juan López Alegre, Josep Borrell, Joan Llorach i Manuel Valls. Entre els mèdia representats hi figuren El País (amb Lluís Bassets), La Vanguardia (Jordi Amat), Expansión (Martí Saballs), Letras Libres (Ricardo Dudda, Daniel Gascón), El Mundo i Onda Cero (Rafa Latorre); El Confidencial, El Periódico i la SER (José Antonio Zarzalejos) i Crónica Global (Manuel Manchón).

Programa procés UIMP 2018

La UIMP és una universitat pública dependent del Ministeri d'Educació espanyol i els seus programes d'estiu, amb base a Santander, són ben coneguts arreu. Es defineix als seus estatuts com "un centre universitari d'alta cultura". Un dels seus rectors en època democràtica, entre 1989 i 1995, fou Ernest Lluch.

El programa d'aquesta activitat ja ha animat converses a Twitter: