Sánchez eximeix el Marroc de la crisi a Ceuta i assegura que el CNI no va emetre cap informe rellevant

Pedro Sánchez ha defensat aquest dilluns el paper del Marroc i del Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI) en la crisi migratòria de Ceuta. El president del govern espanyol ha estrenat el curs polític concedint una entrevista a la cadena SER i ha defensat la "cooperació" entre Espanya i el país nord-africà, un actor sense el qual "la crisi no se solucionaria, sinó que s'agreujaria". Segons el líder socialista, no hi ha cap evidència que el Marroc estigui al darrere de la invasió perpetrada a finals de juliol, però sí que ha acusat a Rússia i a Israel d'estar al darrere de la difusió a xarxes socials de boles que van convèncer alguns immigrants que si entraven nedant a Espanya no podrien ser retornats. De la mateixa manera, ha assegurat que el CNI no va emetre cap informe rellevant alertant d'una entrada massiva, i que senzillament es van registrar pics "habituals a l'estiu" de més gent de l'habitual que intenta entrar nedant, però sense tractar-se de grans números. 

Així, el president espanyol ha afirmat que continuen investigant com es va produir l'entrada de 80.000 immigrants a Ceuta; dels quals queden, ha assegurat, uns 5.000. Dit això, ha negat que hi hagi "contradiccions" entre el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, i la màxima responsable de la carpeta de Defensa, Margarita Robles. Sánchez ha assenyalat que "algunes vegades, quan es veuen aquestes declaracions, fa la sensació que hi ha contradiccions i no n’hi ha", en referència al xoc entre els dos ministres, després que Robles assegurés que el CNI havia alertat de la situació i que Marlaska negués que es disposés d’informació prèvia sobre el que havia de passar.

Dit això, el president espanyol ha defensat que hi ha "arguments i raons suficients" perquè el rei Felip VI visiti les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla, una cosa que no ha fet des que va arribar al tron el 2014, i ha assegurat que "aquesta visita es farà" quan es donin les condicions per fer-la. "Això és el que he compartit amb el cap de l’Estat", ha asseverat. L'última vegada que els reis van visitar de manera oficial a Ceuta va ser el 2007; i el Marroc va lamentar aquella visita en uns territoris sobre els quals reclama la seva sobirania.

La redacció d'ElNacional.cat està treballant per ampliar aquesta informació. Per llegir l'última hora de la notícia, actualitza la pàgina.