S'ha fet pregar, però finalment el president de la Generalitat, Salvador Illa, es veurà aquest dimarts a la tarda amb el líder de Junts, Carles Puigdemont, en una reunió prevista a les 16.15 hores a la delegació del Govern davant la Unió Europea, a Brussel·les. La trobada arriba just quan fa un any de l’arribada d’Illa a la presidència. La pregunta al president de la Generalitat sobre quan es reuniria amb Carles Puigdemont s'ha repetit en moltes ocasions des del moment en què Illa va prendre possessió del càrrec fa poc més d'un any. El dirigent socialista sempre havia defensat que la trobada es produiria quan es considerés el moment oportú, però passaven els mesos i aquest no arribava. Finalment, hi ha accedit, i en només 24 hores (la trobada es va anunciar d'un dia per l'altre aquest dilluns a les 8 del matí), els mitjans i polítics d'arreu de l'estat espanyol n'han dit la seva. No cal dir quins són els més reticents i principals crítics d'aquesta trobada. El Mundo intenta treure ferro a la trobada i restar-li importància parlant d'aquesta com si es tractés d'una cosa tan mundana com anar a la peixateria i agafar número per ser atès: "Illa va demanar cita amb Puigdemont després de veure'l Zapatero a Suïssa". El diari conservador no pot sofrir que Sánchez treballi per la "rehabilitació política de Carles Puigdemont, malgrat que l’expresident de la Generalitat continua fugit de la justícia i té pendent una ordre de detenció per malversació vinculada al referèndum de l’1 d’octubre". El Mundo acusa Illa d'actuar com a "emissari del president espanyol per apuntalar una relació clau, però fràgil" i apunta que la cita es produeix només 48 hores després de la darrera reunió discreta a Suïssa entre representants del PSOE i de Junts, "on Puigdemont va expressar la seva inquietud per la situació del govern espanyol davant els escàndols de corrupció, mentre José Luis Rodríguez Zapatero intentava restar importància a aquests casos".
Cop d'ull a l'ABC, que tampoc dona el vistiplau a la trobada: "Illa va preparar amb Sánchez a La Mareta l'amnistia política de Puigdemont". El diari sentencia que "les legislatures de Pedro Sánchez i Salvador Illa es troben encallades des de gairebé el moment mateix de la investidura i, en aquest escenari, totes dues miren cap a Brussel·les", on aquest dimarts el president de la Generalitat es reunirà amb Carles Puigdemont, qui consideren "peça clau per garantir l’estabilitat dels governs socialistes". Per a l'ABC, amb aquesta trobada i l'amnistia, Sánchez està "donant rang institucional a Puigdemont" i reactiva així una relació "malgrat les tensions generades pels casos de corrupció que han esquitxat el PSOE". Precisament un d'aquests casos, el que afecta Santos Cerdán, empresonat, és el que segons el diari hauria motivat "diverses reunions d'urgència "al lloc d'estiueig socialista", el Palau de La Mareta, a Lanzarote. El diari conservador afirma que allà Sánchez es va veure amb Illa després de trobar-se amb Zapatero. També a la portada d'aquest dimarts, imatge dels rescats a l'Afganistan després que es desperti entre operacions de rescat i una àmplia devastació després del terratrèmol de magnitud 6,0 que va sacsejar la nit del diumenge la província oriental de Nangarhar, amb un saldo provisional de més de 800 morts i uns 2.000 ferits, segons dades de Nacions Unides.
Finalment, El País, igual que El Mundo, publica una imatge de la princesa Elionor asseguda al que sembla un avió militar. La filla de Felip VI ha ingressat a l’Acadèmia General de l’Aire (AGA) de San Javier (Múrcia), on, vestida amb la granota de vol, ha tingut el seu primer contacte amb l’avió d’entrenament Pilatus P-31, amb el qual es formen tots els alumnes de l’Exèrcit de l’Aire i de l’Espai. L’hereva al tron ha assegurat que afronta aquesta nova etapa "amb ganes d’aprendre" a volar, però "pas a pas", abans d’entrar a la cabina de l’aparell amb què s’instruirà en els mesos vinents. Aquesta és la darrera etapa de la formació militar de l'hereva al tro, que ja va passar un any per l'exèrcit de Terra i per l'Armada, que va incloure embarcar-se en el vaixell escola Juan Sebastián Elcano durant sis mesos. Què diuen la resta de portades d'aquest dimarts?