El president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, ha fet arribar aquest divendres la conversa sencera que va mantenir amb l'aleshores president de la Generalitat valenciana, Carlos Mazón, durant el dia 29 d'octubre de 2024, quan l'impacte d'una DANA va deixar 230 morts a la província de València. Aquesta tarda s'ha conegut el text íntegre de l'acta notarial que el president del Partit Popular ha fet arribar a la jutgessa de Catarroja que investiga les responsabilitats penals d'aquell dia. En un d'aquests missatges, a les 19:59 hores, al segon missatge que intercanvia amb Mazón aquell dia, envia un missatge d'ànim i afegeix: "Lidera informativament com vas fer amb l'incendi". A les 23:37, li torna a demanar, dient que "és la clau". El PSOE, que havia demanat a Feijóo que enviés la totalitat dels missatges intercanviats aquell dia, afirma que el president dels populars estava més preocupat pel relat i "l'estratègia política" que per "la tragèdia" aquell dia.
Alguns líders del PSOE han anat a les xarxes socials a reaccionar a la conversa entre Feijóo i Mazón d'aquell 29 d'octubre, en una tragèdia que va costar la vida de més de 200 persones, on diuen que el líder dels populars va posar l'accent en la comunicació i no en les víctimes. "Ell mateix s'ha inhabilitat com a líder. I així és el PP: l'aparença abans que l'emergència. El relat abans que la tragèdia", afegeix Pilar Bernabé, actual delegada del govern espanyol a València. La secretària general del Partit Socialista del País Valencià (PSPV-PSOE) i ministra de Ciència, Diana Morant, afirma que "El PP de Feijóo porta 430 dies mentint i causant molt de dolor. Els falta molta humanitat i els sobren molts dirigents, han d'assumir responsabilitats polítiques ja".
Pese a no sorprender, no deja de avergonzar tanta frialdad.
— Pilar Bernabé /❤️ (@pilarbernabe) January 2, 2026
Feijóo ya tenía en la cabeza, desde el primer minuto, la guerra política contra el Gobierno. La apariencia, antes que la emergencia. El relato, antes que la tragedia. https://t.co/dJcB2RR3SI
No preguntó por las víctimas, solo se interesó por la estrategia política.
— Diana Morant (@DianaMorantR) January 2, 2026
El PP de Feijóo lleva 430 días mintiendo y causando mucho dolor.
Les falta mucha humanidad y les sobran muchos dirigentes, deben asumir responsabilidades políticas ya. https://t.co/4TLZM2eiyT
En mitad de una emergencia se está en proteger a la gente. A menos que seas Feijóo y solo te importe el relato, no las víctimas.
— Rebeca Torró/❤️ (@Rebeca_Torro) January 2, 2026
Y por eso Feijóo nunca llegará a La Moncloa.https://t.co/Igl2eK2Odq pic.twitter.com/jfEbjvAicf
Entrevista a Montse Mínguez
En declaracions a Radio5, la portaveu del PSOE, Montse Mínguez, ha afirmat que el Partit Popular i Feijóo "porten 14 mesos mentint". També ha manifestat que el líder popular diu que no té "voluntat de col·laborar" i que no té "pudor" ni "escrúpols", en tractar sobre "tragèdia", com la que va provocar la DANA a la zona de València. La portaveu estatal dels socialistes ha definit que "enganyar, mentir i manipula la informació" és "l'estratègia del PP davant les emergències", i ha afegit que l'estratègia de la mentida, que diu que els populars i el seu president porten esgrimint des del primer moment, "és indecent" i "inhabilita al senyor Feijóo per liderar absolutament res".
Tot i així, segons recull el document, el primer missatge es va produir a les 19.59 hores, després de conèixer pels mitjans "l'agreujament de la situació a València". En aquest primer missatge escriu: "Amic Carlos. Us envio a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana la meva solidaritat i ànim per superar aquesta situació Estic a l'ordre pel que tota l'organització i jo mateix puguem ser d'utilitat. Una forta abraçada". A les 20:08, Mazón li respon: "Gràcies Presi". "Després t'explico. S'està fotent a cada minut", va continuar el dirigent valencià que, cap a les 20.15 hores, li va enviar un altre missatge: "Nit llarga per davant".