La ministra d’Igualtat, Ana Redondo, ha demanat perdó aquest dimecres per la crisi de les polseres antimaltractament, uns dispositius telemàtics per controlar agressors masclistes que han patit alguns errors. “Reitero les disculpes per un soroll general entorn de la seguretat de les supervivents que augmenta la inquietud i la por en una situació que ja és prou dura cada dia”, ha manifestat en una compareixença al Senat. La ministra socialista també ha anunciat que el seu departament ha obert una investigació interna per exigir responsabilitats a l’empresa adjudicatària del servei en cas que fos necessari.

Durant la seva compareixença, tanmateix, la ministra d’Igualtat ha desmentit que cap dona hagi estat assassinada aquest passat 2024 portant un d'aquests dispositius amb errors. És per això que, fent referència al discurs del PP en les darreres dues setmanes, ha criticat l’ús de "boles inacceptables" i "falsedats". "No minimitzem el problema, però és necessari emmarcar-lo correctament perquè deixi de traslladar-se a les víctimes una situació que no es correspon amb la realitat", ha demanat la ministra d’Igualtat, qui ha defensat que el seu Ministeri "mai ha mirat cap a una altra banda".

Redondo ha aprofitat la seva intervenció per defensat que arran d’aquestes incidències tècniques, el Ministeri d’Igualtat ha implementat un "pla de seguiment exhaustiu" per respondre de forma "àgil" a qualsevol eventualitat, identificar àrees de millora i assegurar la màxima protecció de les víctimes. Segons ha exposat, aquest pla ha estat acompanyat de reunions "d'alt nivell" entre responsables de Vodafone, Securitas i la Delegació del govern espanyol contra la violència de gènere. Redondo ha insistit que tota aquesta feina s'ha fet de forma discreta per protegir les víctimes. "Davant de les acusacions d'opacitat o falta de transparència vull aclarir que tot aquest treball s'ha fet amb la discreció que mereixen les víctimes per preservar la seva seguretat i tranquil·litat", ha assenyalat.

Entre les actuacions principals ha destacat la coordinació diària i directa amb la sala Cometa, la recepció d'informes setmanals i mensuals, la creació de comissions mensuals de seguiment entre l'empresa adjudicatària i la delegació del govern espanyol de violència de gènere, i les reunions amb el personal de Cometa per atendre necessitats tècniques concretes. De la mateixa manera, ha destacat la participació d'aquests treballadors en jornades formatives organitzades per la delegació del govern espanyol contra la violència de gènere i el compromís adquirit amb el personal per reforçar el servei durant períodes d'especial risc, com l'estiu, la Setmana Santa i Nadal.

Redondo també ha avançat algunes de les millores dels nous dispositius, com la incorporació de configuració individualitzada d'idioma, la inclusió d'un mòdul específic de gestió de queixes, i el reforç del personal especialitzat en sala, incloent-hi psicòlegs, assessors jurídics, supervisors i altres responsables.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!