Poques setmanes després de la mort de l'expresident socialista aragonès Javier Lambán, els companys del seu partit ja han començat a presentar iniciatives per honorar-lo. El PSOE-Aragón ha fet una proposta perquè la ciutat de Saragossa tingui un carrer dedicat al polític, recentment mort a causa d'un càncer de còlon contra el qual lluitava des del 2021. La proposta ha estat molt ben rebuda pel president del govern aragonès, el popular Jorge Azcón, que ha considerat que seria "un encert enorme" honorar amb un carrer a Saragossa la memòria de l'expresident del govern autonòmic aragonès, informa l'agència Europa Press.

"Serà un homenatge més a l'essencial del seu llegat: la defensa de la Constitució, els valors de la Transició i la unitat d'Espanya, a més de l'oposició frontal als gravíssims errors del sanchisme i els seus pactes amb l'independentisme", ha remarcat Azcón a través d'un missatge publicat a X.

Els socialistes demanen suport a la iniciativa

La proposta de dedicar un carrer a Javier Lambán l'ha anunciat la secretària general del PSOE de l'Aragó, Pilar Alegría. La iniciativa la traslladarà formalment la portaveu de grup municipal del PSOE a l'Ajuntament de Saragossa, Lola Ronera, en una reunió que tindrà dimarts que ve amb l'alcaldessa de la capital, Natalia Chueca, del PP. Alegría i Ronera han anunciat la iniciativa si bé no li han donat la significació que Azcón ha expressat més tard sobre el simbolisme d'un carrer dedicat a Lambán. Escoltades les declaracions queda clar que els dos partits es posaran fàcilment d'acord a dedicar un carrer a l'expresident aragonès, però el simbolisme serà diferent.

"Ens sembla important que aquesta ciutat pugui recollir en el seu nomenclàtor un espai important que porti el nom de Lambán", ha assegurat Pilar Alegría. "Lambán també va ser un president per a tot Aragó que va defensar tots els aragonesos, igual que els saragossans, i que va tenir passió pel servei públic". Els socialistes basen en aquest fet la defensa d'un carrer per a Lambán i la necessitat d'un reconeixement a la seva figura. Lambán ha estat fins al final dels seus dies un dels membres del PSOE més crítics amb la direcció de Pedro Sánchez, també ha estat una de les veus més bel·ligerants contra l'independentisme català i qualsevol iniciativa del seu partit orientada a concedir terreny a Catalunya.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!