Objectius de campanya

Les xarxes són una oportunitat per als partits d’arribar a aquells públics als quals no poden arribar a través dels mitjans tradicionals, com ara la gent jove. Esquerra ha estat un dels partits més innovadors en quant a l’ús de xarxes socials a Catalunya. Malgrat que la informació corporativa és habitualment rígida, ERC intenta comunicar a les xarxes de la manera “el més personal possible”. Destaquen pel seu lideratge a Facebook, on tenen més de 82.000 seguidors, i a Twitter, 124.000, molt per sobre de la mitjana de la resta de partits catalans. Fonamentalment fan servir les xarxes per difondre els seus actes i altres iniciatives i continguts relacionats amb el partit i els candidats. El pes dels continguts audiovisuals a les xarxes comença a ser molt important, sobretot a Facebook. En el cas del seu candidat per anar a Madrid, Gabriel Rufián, estan fent un camí invers –segons expliquen des del partit– ja que el candidat ja era conegut a les xarxes gràcies al seu activisme a Súmate i a JxSí. Ara el que volen és donar-lo a conèixer fora d’aquests àmbits i mostrar aspectes més personals. El darrer vídeo és un biopic sobre els seus orígens al barri de Fondo de Santa Coloma, com arriba un noi de Santa Coloma fill d’immigrants a ser candidat d’ERC al Congrés dels Diputats, a ritme de rumba. En aquesta campanya han organitzat també una manifestació virtual per “acompanyar” els candidats a Madrid, al web “Somrepublica.cat Presència en xarxes: Twitter, Facebook, Youtube, Instagram, Spotify, Whatsapp Seguidors a Facebook. 82.000 Seguidors a Twitter  124.000 Etiquetes de campanya: #somRepública

Qui porta les xarxes?

Habitualment és una persona qui porta les xarxes d’ERC, però per a aquestes eleccions l’equip es reforça amb una persona més. Com els altres partits, ERC compta amb un grup de voluntaris que ajuden a fer córrer els missatges a les xarxes socials. En el cas d’Esquerra, hi ha un grup d’unes 300 persones que porten les xarxes socials dels diferents grups locals. També compten amb un grup de voluntaris experts que aconsellen ERC sobre estratègies i aspectes tècnics. I per últim, el partit té un grup d’uns 1.300 voluntaris, que anomenen activistes 2.0.

Destaca per...

L’ús de Whatsapp. ERC ha estat un dels primers partits en utilitzar Whatsapp a nivell corporatiu. Van estrenar aquest nou canal de comunicació per a les eleccions europees de 2014. El fan servir d’una manera bidireccional: tant per contactar amb els equips de voluntaris o amb els grups locals del partit, com per contestar preguntes dels militants. Ara tenen unes 30 consultes al dia, des de preguntes logístiques sobre actes, preguntes sobre el programa o, fins i tot, quan hi haurà acord amb la CUP... Periscope. En aquesta campanya han començat a utilitzar l’aplicació de vídeo-streaming per mostrar aspectes més informals dels candidats, així com per retransmetre els diferents actes.