Illa condemna els aldarulls a Barcelona i Nogueras li demana explicacions: "Això no és França"

Allau de reaccions després dels aldarulls que s'han produït arran d'una protesta al voltant de la plaça Catalunya. Un dels primers ha estat el president de la Generalitat, Salvador Illa, que ha afirmat que la violència "no té cabuda a Catalunya" i ha defensat que "no hi ha cap causa" que la justifiqui. En un missatge a les xarxes socials, ha asseverat que protestar és un dret democràtic, però ha afegit que "agredir, intimidar o causar destrosses no ho és". En aquest sentit, ha dit que qui protesta exerceix un dret, però que qui agredeix o destrossa, "el vulnera". "I això mereix una condemna rotunda. Ens assegurarem que qui ho faci, ho pagui", ha manifestat. El president ha agraït als Mossos d'Esquadra el treball per protegir la ciutadania i el comerç, el qual s'ha blindat amb plafons preveient els saquejos i les destrosses. 

Nogueras demana explicacions

Per la seva banda, la líder de Junts al Congrés, Miriam Nogueras, ha demanat explicacions al president: "Què estàs fent president Salvador Illa?", ha escrit en un missatge a la xarxa social X. Nogueras ha afirmat estar "al costat dels comerciants i de les persones que rebutgen aquestes escenes" i ha afegit que "això no és França. Ni volem que ho sigui". Un company seu de partit, en aquest cas el candidat a l'alcaldia de Barcelona de cara a les eleccions municipals del 2027, Jordi Martí Galbis, també ha expressat la seva "preocupació" pels aldarulls al centre de Barcelona. "Protestar és legítim, però res no justifica la violència, el vandalisme ni els saquejos", ha escrit a X. Galbis també ha volgut donar "tot el suport als veïns, comerciants afectats i cossos de seguretat". "Esperem que la situació es pugui reconduir aviat", ha afegit. 

Per la seva banda, i en la mateixa línia, la secretària general d'ERC i també alcaldable a Barcelona pel seu partit, Elisenda Alamany, ha dit que està "seguint amb preocupació el que està passant al centre de Barcelona" i ha afirmat que "la prioritat és que el govern recondueixi la situació i n’aclareixi les causes". "No podem permetre que la gent tingui por als carrers de Barcelona", ha explicat en un missatge a X. Per això, diu, "he contactat amb el regidor de seguretat i l’alcalde".