El govern espanyol manté el suport a Zapatero malgrat la confessió del seu soci i de Plus Ultra

Tant el soci i amic de José Luis Rodríguez Zapatero com l'aerolínia Plus Ultra han delatat l'expresident del govern espanyol per negociar una comissió a canvi del rescat de l'empresa durant la pandèmia del coronavirus. Tanmateix, l'executiu de Pedro Sánchez continua defensant la "innocència" del seu antecessor en el càrrec. Així ho ha tornat a manifestar aquest dimarts la portaveu Elma Saiz, que en roda de premsa al palau de la Moncloa posterior a la reunió del Consell de Ministres ha reivindicat que cal respectar la presumpció d'innocència en el cas de l'exlíder socialista. 

Segons la versió que dona el govern espanyol, a Plus Ultra se li va concedir el rescat per motius estrictament tècnics, sense intermediació de cap polític. Així, fonts del govern espanyol rebutgen un escenari en el qual Zapatero admeti que va intermediar perquè el Consell de Ministres de Pedro Sánchez concedís els 53 milions d'euros a Plus Ultra. Aquest dimarts, la portaveu del govern ha reivindicat que el rescat ha passat diversos filtres que l'han avalat, i que l'executiu no es pronunciarà sobre "les estratègies de defensa" dels implicats en aquest cas. De la mateixa manera, Saiz s'ha negat a fer valoracions sobre les joies amagades a la caixa forta del despatx de Zapatero. L'expresident va prometre donar explicacions i encara no ho ha fet; durant aquest temps Sánchez va dir que es tractava d'un obsequi entregat pel cap d'Estat d'un altre país. 

Mentre el govern espanyol celebrava la roda de premsa, l'empresari Julio Martínez Martínez ha ratificat aquest dimarts davant del jutge de l'Audiència Nacional allò que ja va manifestar aquest dilluns en un escrit: que Zapatero va ser el cervell del cas Plus Ultra. És a dir, que el president del govern espanyol va negociar amb l'aerolínia intermediar per aconseguir el seu rescat durant la pandèmia del coronavirus, i que va pactar el cobrament d'una comissió de l'1%: 530.000 euros dels 53 milions.

També ha afirmat que l'exlíder socialista va ordenar crear diverses empreses per diversificar el cobrament de la comissió, i que la companyia de les seves filles va obtenir algun d'aquests cobraments. Tanmateix, l'empresari, amic i testaferro de l'exlíder socialista ha assegurat que no sap amb quins directius de l'aerolínia va negociar Zapatero aquest rescat.

La declaració de Julio Martínez Martínez ha arribat no només l'endemà de la seva pròpia confessió, sinó també de la del president de Plus Ultra: Julio Martínez Sola va presentar el seu respectiu escrit davant del jutge en el qual admetia que l'aerolínia va negociar una comissió a canvi del rescat, en un moviment a la desesperada per "salvar l'empresa". Segons el directiu de l'aerolínia, 249.000 euros van ser ingressats a Análisis Relevante, mentre que 98.617 euros van anar a parar a Voli Analítica i 110.799 euros més a Domotic Europe.