L'empresari Javier Pérez Dolset torna a situar-se a l'ull de l'huracà. El fundador del grup tecnològic Zed WorldWide, ara imputat a l'Audiència Nacional per una causa sobre frau que ell nega, apareix a les converses filtrades de la fontanera del PSOE, Leire Díez, on maniobren per aconseguir informació comprometedora d'Antonio Balas, tinent coronel de l'UCO de la Guàrdia Civil. En les gravacions d'àudio també apareix l'empresari Alejandro Hamlyn —també investigat per frau en una trama d'hidrocarburs— a qui Díez va oferir un acord amb l'Advocacia de l'Estat i la Fiscalia si li proporcionava informació comprometedora de Balas. Ara, en declaracions a El País, Pérez Dolset ha assegurat que "no és fontaner del PSOE, ni del govern espanyol", però ha detallat que investiga "la corrupció institucional" d'ençà que va ser arrestat el 2017 i que ha col·laborat amb Leire Díez des que la va conèixer en 2019 a través d'una periodista. "Leire investiga amb mi des de fa sis anys les clavegueres de l'Estat".
Clavegueres de l'Estat
Pérez Doset ha denunciat que és "una víctima de la policia patriòtica". En un comunicat, ha assegurat: "He creat al costat d'altres víctimes una associació per a ajudar-nos entre nosaltres. Vull aclarir que jo no treballo per a ningú, ni per al PSOE, ni per al Govern, només per a les víctimes, sense distinció d'inclinació política, perquè n'hi ha de tots els partits: PP, PSOE, Vox, Podemos, Sumar, ERC, Junts i PNB". L'empresari ha explicat que "ens hem centrat en les clavegueres de l'Estat, que hem rebatejat com ‘la màquina del fang’, que era l'antic ministeri del terror de Jorge Fernández Díaz", en referència a l'exministre del PP de l'Interior. Segons ha detallat: "Leire Díez sempre ha estat allà per donar un cop de mà", tot i que, "ens va poder ajudar menys" durant el temps que era directora de Filatèlia i Relacions Institucionals a Correus entre 2022 i 2024. Amb tot, ha aclarit que en cap cas treballa per a ell.
En declaracions aquest divendres a RAC1, Pérez Dolset ha explicat que va ser detingut el juny de 2017 amb "una causa falsa", només 4 mesos després van detenir a l'excomissari José Manuel Villarejo. Segons ha detallat a partir d'aquest moment, es posa a investigar totes les causes entorn de la policia patriòtica, entre elles l'operació Catalunya de la qual també es considera una víctima. L'empresari ha explicat que ell i altres víctimes han organitzat un grup d'investigació "bastant gran per descobrir que passa aquí". "Hem identificat 167 operacions il·legals de la policia patriòtica de Fernández Díaz, però en cap d'elles apareixia l'UCO", ha revelat. En aquest grup d'investigadors, també estaria l'expresident del Barça, Sandro Rosell, segons ha afirmat. Respecte a la seva relació amb Leire Díez, ha detallat que li va presentar una companya ja fa sis anys.
Pérez Dolset ha afirmat que tenen aproximadament 3 milions de documents que "certifiquen les 167 causes, de les quals només 35 estan obertes. El que hem estat fent és portar-lo a l'Audiència Nacional, però em fa la sensació que sempre es guarda a un calaix". Segons ha explicat tenen gravacions en les quals El Confidencial —mitjà que va filtrar els àudios— en les quals reconeixen que la Fiscalia els hi havia filtrat informació a temps real sobre el seu cas i des del mitjà li confessen que el Ministeri Públic està "fabricant una trampa de collons" contra ell. A més, també ha revelat que hi tenen àudios sobre l'operació Catalunya i com es fabricaven els muntatges sobre l'operació Catalunya. Amb tot, ha advertit que "no penso parar fins que això s'acabi". Sobre la presumpta relació de Leire Díez amb el secretari d'organització dels socialistes, Santos Cerdán, ha afirmat que "dubto molt" que li expliqués el contingut de les trobades i les investigacions del grup.