El pròxim 24 de juny el Camp Nou acollirà la final de la lliga francesa de rugbi, coneguda com a TOP14, que enfrontarà el parisenc Racing 92 i el Toló. El partit es jugarà a Catalunya perquè França acull l'Eurocopa, i l'habitual camp de Saint Denis estarà ocupat. Fins a 100.000 aficionats francesos ompliran, doncs, el camp del Barça per l'esdeveniment d'aquest divendres, que ja ha penjat el cartell de complet.

Aprofitant aquest motiu, l'ANC i la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes han decidit fer una campanya per internacionalitzar el procés català i donar-lo a conèixer als aficionats francesos. Segons han explicat fonts de l'ANC a El Nacional, la idea és repartir fulletons a l'exterior del camp on s'expliquin, en francès, els motius pels quals Catalunya demana la independència. A més, volen mostrar als aficionats francesos que és un "procés democràtic no excloent" i que són els ciutadans els que "volen decidir el seu futur". L'acció es farà a través de voluntaris.

A més, com que saben que els aficionats vénen per motius esportius i no polítics, des de la Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes també han assegurat que els fulletons explicaran les vinculacions que Catalunya té amb el rugbi. Per exemple, divulgaran que la selecció catalana de rugbi va ser una de les fundadores de l'Associació Europea de Rugbi (FIRA). Amb tot plegat, les dues associacions volen internacionalitzar el procés a la veïna França i donar-lo a conèixer a més gent.