Nova mesura del Partit Popular per intentar aturar la fugida de vots a Vox. El president dels populars, Alberto Núñez Feijóo, ha presentat aquest diumenge a Múrcia el pla del seu partit en matèria migratòria, recollit a la denominada Declaració de Múrcia i signada pels barons territorials davant prop d’un miler de militants i càrrecs. La mesura estrella és la creació d’un “visat per punts”, similar al que ja existeix a països com Austràlia, Canadà o el Regne Unit. Segons ha detallat, aquest mecanisme prioritzarà l’entrada de persones disposades a cobrir llocs de treball amb manca de mà d’obra i que tinguin “major capacitat d’integració” i una “cultura” més propera a la del país receptor. També es tindrà en compte, ha afegit, “el compromís dels països d’origen amb la nostra política migratòria”.

Feijóo ha remarcat que la posició del PP s’allunya tant de la del PSOE com de Vox: “Ni l’immigrant és una víctima per defecte, com diu el PSOE, ni és un delinqüent per defecte, com diu Vox. La solució no és ni regularitzar-los a tots ni llençar-los al mar. La solució és posar ordre”. A més, ha defensat que cal “afrontar la immigració il·legal perquè, si no es fa, s’alimenta la xenofòbia” i ha insistit que les expulsions es reforçaran quan es tracti de delictes greus o de reincidència. “Els espanyols complim la llei i els immigrants han de complir la llei i, si no la compleixen, hauran de marxar”, ha advertit.

Dures crítiques a Pedro Sánchez i el seu entorn

En el mateix acte, Feijóo, com sempre, ha aprofitat per carregar contra Pedro Sánchez i la seva gestió. Sánchez acabarà malament, no tinc cap dubte”, ha dit, fent també una al·lusió a l’absència de la seva dona, Begoña Gómez, als jutjats de plaça de Castella aquest dissabte. “Qui res no té a amagar, no s’amaga”, ha sentenciat.

Tot i reconèixer diferències entre els presidents autonòmics del PP, Feijóo —fent referència implícita a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per la seva defensa aferrissada a Israel— ha volgut transmetre unitat interna: “En aquest partit hi ha matisos, hi ha accents, però hi ha un rumb comú per a l’Espanya en què tots ens reconeixem”.

La Declaració de Múrcia no es limita a la immigració. També incorpora propostes en matèria d’igualtat, infraestructures i polítiques per al sector primari. Entre d’altres, el PP reclama la dimissió de la ministra Ana Redondo arran de la polèmica de les polseres de control per a maltractadors, un pla nacional d’infraestructures amb compareixences periòdiques del ministre de Transports i una estratègia hídrica per donar suport a les zones seques.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!