El president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, ha intentat rebaixar la polèmica generada per unes paraules seves sobre les vacances i ha matisat aquest diumenge que la seva afirmació que estan “sobrevalorades” era només “una broma”. Des de la Festa de l’Albariño de Cambados, el líder dels populars ha ironitzat amb el rebombori causat i ha afegit: “A qui no sap distingir una broma li diria que prengui un ‘albariño’ i descansi”. Tot i l’esperit festiu, Feijóo ha aprofitat l’ocasió per reclamar un canvi de to a la política espanyola en reclamar “més respecte i menys soroll, més acord i menys càlcul, i més treball seriós i menys teatre”. Davant d’uns temps que ha qualificat d’“incerts”, ha defensat la necessitat de “temperar i actuar” per evitar que la política espanyola continuï en una espiral d’enfrontament estèril.
El comentari que ara Feijóo descriu com una broma va tenir lloc dijous passat, durant la roda de premsa de final de curs polític. Després de qualificar els darrers dos anys de Pedro Sánchez al capdavant del govern espanyol com un “bienni negre i amarg”, el president del PP es va acomiadar amb un missatge que va generar una allau de crítiques a les xarxes socials: “Que sàpiguen que les vacances estan sobrevalorades. Moltes gràcies a tots, ens veiem a la tornada”. La frase, dita entre somriures i aplaudiments, va tenir una recepció desigual, amb molts usuaris retraient-li la frivolitat del comentari en un país on milions de persones no tenen dret o capacitat per fer vacances.
Els rivals polítics de Feijóo tampoc van trigar a sumar-se a l’allau de crítiques pel seu comentari. Des del PSOE, la portaveu Montse Mínguez va ser especialment dura amb el líder del PP. “Les vacances no estan sobrevalorades, senyor Feijóo; aquí el que està sobrevalorat en aquest país és vostè”, va etzibar, tot defensant que les vacances són un dret conquerit que cal preservar i garantir per a tothom. Mínguez va denunciar que les declaracions del dirigent popular relativitzen la importància d’un dret laboral fonamental i obren la porta a discursos que podrien posar-lo en risc. El to irònic de les paraules de Feijóo, aplaudit per part dels presents a la sala, ha encès les xarxes socials, on no han faltat les bromes però tampoc les veus indignades des de l’esquerra.
En aquest sentit, Mínguez va assegurar que "l'Espanya real no és la de Gènova, 13 —la seu del PP a Madrid— l'Espanya real no se'n va de vacances amb embarcacions de narcotraficants, ni gaudeix de xalets amb accessos privatius a la platja". "L'Espanya real són les aules, els hospitals, les empreses i les famílies que necessiten i mereixen un descans", va apuntar la portaveu, fent una nova referència al narcotraficant gallec Marcial Dorado, amb qui el president del PP comparteix una famosa foto en un iot.