ERC, Comuns i CUP han registrat aquest dilluns una proposta de resolució al Parlament per exigir la cancel·lació del partit de bàsquet entre el Barça i el Maccabi Tel-Aviv, previst pel 6 de gener de 2026 al Palau Blaugrana. Els tres partits consideren que Israel utilitza l’esport com una “eina de normalització institucional” mentre continua perpetrant crims de guerra contra el poble palestí.

La iniciativa apel·la les institucions esportives catalanes i els clubs professionals perquè vetin la participació d’equips que representin l’Estat israelià. En una roda de premsa al Parlament, Ali Samson, membre de la coalició Prou Complicitat amb Israel —impulsora de la proposta—, ha afirmat que l’esport no pot ser “neutral” en aquest context i ha anunciat una protesta el mateix dia del partit sota el lema ‘Bàsquet sí, genocidi no’.

Ja estava previst que es jugués a porta tancada

Samson ha assegurat que el Barça “ja sap” que aquest enfrontament genera rebuig i que, per aquest motiu, ha anunciat que es jugaria a porta tancada. Tot i això, ha remarcat que aquesta mesura no és suficient. “Recordem que l’únic que és d’alt risc és jugar contra un equip que representa un estat que està cometent un genocidi. Aquest partit no s’ha de jugar”, ha insistit.

La representant de Prou Complicitat amb Israel també ha recordat que el passat 15 d’octubre el club blaugrana no va permetre que el Hapoel Jerusalem utilitzés el Palau Blaugrana per entrenar-se abans del partit contra el Baxi Manresa. En aquest sentit, ha reclamat coherència a les institucions i al club. “Som aquí per exigir que les institucions siguin coherents”, ha reivindicat.

"Per què es permet que un estat que representa l’estat sionista vingui al nostre territori?"

En la seva intervenció, Samson ha qüestionat que Barcelona i Catalunya permetin la celebració del partit. “Si l’Ajuntament de Barcelona va tallar les relacions amb Israel i va posar fi a l’agermanament amb Tel-Aviv, per què permetrà que vingui un equip que representa aquest estat genocida? I si el Parlament va reconèixer el sionisme com a forma de racisme, perquè permet que un estat que representa l’estat sionista vingui al nostre territori”, s’ha preguntat.

Finalment, l’activista ha convocat una concentració el 6 de gener a les 19 h davant del Palau Blaugrana i ha fet una crida a la mobilització ciutadana. També ha explicat que la Comunitat Palestina de Catalunya ha recollit 150 firmes de diverses organitzacions per demanar que el partit no se celebri.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!